Degustacja pierwszych butelek wódki z tegorocznych ziemniaków wzorowana na francuskim święcie młodego wina beaujolais nouveau? Na taki pomysł wpadł Tadeusz Dorda, prezes Podlaskiej Wytwórni Wódek Polmos. – Światowy rynek wódek luksusowych rośnie o 8 proc. rocznie, ale to Rosjanie i Skandynawowie spijają śmietankę. Mamy świetny produkt, którego nie potrafimy dobrze sprzedać – mówi Dorda. Degustacja wódek odbywa się na razie na małą skalę. Zaproszeni goście to przede wszystkim zagraniczni klienci siedleckiego Polmosu i gwiazdy show-biznesu. Podobnie niepozorne początki miała w 1951 r. promocja młodego francuskiego wina. Dziś świętowanie beaujolais nouveau to machina marketingowa działająca na całym świecie. Tylko Japończycy importują 11 mln butelek tego trunku rocznie.
Więcej możesz przeczytać w 46/2008 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.