SZCZYPTA ENERGII W F1
Bolidy startujące w rozpoczynającym się właśnie sezonie wyścigów Formuły 1 są wyposażane w systemy odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania (KERS). Duża część energii, która dotychczas była tracona w chwili, gdy samochody zwalniały, będzie magazynowana i wykorzystywana na przykład podczas wyprzedzania. KERS ma zapewnić bolidowi większe przyspieszenie. Inżynierowie opracowali trzy systemy. Który z nich jest najbardziej efektywny, pokaże rywalizacja na torze. Nie bez znaczenia jest kwestia bezpieczeństwa. Obawy wzbudzają wirujące z ogromna prędkością części, które mogą się wydostać z bolidów podczas zderzeń.
Bolidy startujące w rozpoczynającym się właśnie sezonie wyścigów Formuły 1 są wyposażane w systemy odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania (KERS). Duża część energii, która dotychczas była tracona w chwili, gdy samochody zwalniały, będzie magazynowana i wykorzystywana na przykład podczas wyprzedzania. KERS ma zapewnić bolidowi większe przyspieszenie. Inżynierowie opracowali trzy systemy. Który z nich jest najbardziej efektywny, pokaże rywalizacja na torze. Nie bez znaczenia jest kwestia bezpieczeństwa. Obawy wzbudzają wirujące z ogromna prędkością części, które mogą się wydostać z bolidów podczas zderzeń.
Więcej możesz przeczytać w 14/2009 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.