Bankowcy, którzy jeszcze kilka miesięcy temu prześcigali się w wymyślaniu nowych wabików na klientów, dzisiaj traktują ich jak wrogów. Podnoszą marże, zawyżają oprocentowanie, zmuszają do renegocjacji umów. Żądają dodatkowych zabezpieczeń kredytów, włączając w to nieetyczną cesję polisy na życie. Nic dziwnego, że w pierwszym kwartale 2009 r. do Komisji Nadzoru Finansowego wpłynęło dwukrotnie więcej skarg na banki niż w tym samym okresie roku ubiegłego.
Doradcy kredytowi obnażający zęby w szerokich uśmiechach, dodatki do linii kredytowych w postaci telefonów komórkowych oraz karty kredytowe w kolorach wszystkich szlachetnych kruszców – w czasach prosperity banki kusiły klientów na wszelkie możliwe sposoby. Wystarczyło jednak kilka miesięcy kryzysu, by zaczęły traktować ich jak wrogów.
Więcej możesz przeczytać w 16/2009 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.