Kill Bill - *****
Reżyseria: Quentin Tarantino
W rolach głównych: Uma Thurman, Lucy Liu, Daryl Hannah
USA 2003
Czysty filmowy spirytus. Wszystko jedno, z czego Quentin Tarantino go produkuje: czy z banalnych kryminałów ("Pulp fiction"), czy z katalogu filmów akcji i dalekowschodnich walk ("Kill Bill"). Zawsze wychodzi mu ekstrakt zadziwiający jakością i siłą artystycznego uderzenia. Pierwsza część "Kill Billa" (druga na wiosnę przyszłego roku) zawiera potężną dawkę odwołań do erudycji kinomana, pięknych obrazów, dowcipnych dialogów i zapadającej w pamięć muzyki. Krótko mówiąc - jest wybitnie udana. Widzowie obawiający się okrucieństwa powinni być spokojni - jest ono tutaj tak wystylizowane, że bliżej mu do filmowego Luwru niż codziennej jatki z telewizyjnego dziennika.
Przemiany - ****
Reżyseria: Łukasz Barczyk
W rolach głównych: Maja Ostaszewska, Jacek Poniedziałek
Polska 2003
Najlepszy polski film tego roku. Wciągająca historia wielkiej i prawdziwej miłości w domu kłamstwa (alegoria Polski?), zamieszkanym przez kobiety (matka i trzy córki) żyjące w świecie stwarzanych dla wspólnego dobra pozorów. Mężczyzna, który pojawia się w ich życiu, działa jak katalizator wyzwalający prawdziwe uczucia. Wiwisekcja psychologiczna spod znaku kina Skandynawów (Ingmara Bergmana i Larsa von Triera) oraz� Andrzeja Wajdy ("Panny z Wilka"). Znakomite kreacje Mai Ostaszewskiej i Jacka Poniedziałka. Świetnie się ogląda, a na dodatek jest potem o czym myśleć.
Skala ocen:
zły - *, słaby - **, dobry - ***, bardzo dobry - ****, wybitny - *****
Reżyseria: Quentin Tarantino
W rolach głównych: Uma Thurman, Lucy Liu, Daryl Hannah
USA 2003
Czysty filmowy spirytus. Wszystko jedno, z czego Quentin Tarantino go produkuje: czy z banalnych kryminałów ("Pulp fiction"), czy z katalogu filmów akcji i dalekowschodnich walk ("Kill Bill"). Zawsze wychodzi mu ekstrakt zadziwiający jakością i siłą artystycznego uderzenia. Pierwsza część "Kill Billa" (druga na wiosnę przyszłego roku) zawiera potężną dawkę odwołań do erudycji kinomana, pięknych obrazów, dowcipnych dialogów i zapadającej w pamięć muzyki. Krótko mówiąc - jest wybitnie udana. Widzowie obawiający się okrucieństwa powinni być spokojni - jest ono tutaj tak wystylizowane, że bliżej mu do filmowego Luwru niż codziennej jatki z telewizyjnego dziennika.
Przemiany - ****
Reżyseria: Łukasz Barczyk
W rolach głównych: Maja Ostaszewska, Jacek Poniedziałek
Polska 2003
Najlepszy polski film tego roku. Wciągająca historia wielkiej i prawdziwej miłości w domu kłamstwa (alegoria Polski?), zamieszkanym przez kobiety (matka i trzy córki) żyjące w świecie stwarzanych dla wspólnego dobra pozorów. Mężczyzna, który pojawia się w ich życiu, działa jak katalizator wyzwalający prawdziwe uczucia. Wiwisekcja psychologiczna spod znaku kina Skandynawów (Ingmara Bergmana i Larsa von Triera) oraz� Andrzeja Wajdy ("Panny z Wilka"). Znakomite kreacje Mai Ostaszewskiej i Jacka Poniedziałka. Świetnie się ogląda, a na dodatek jest potem o czym myśleć.
Skala ocen:
zły - *, słaby - **, dobry - ***, bardzo dobry - ****, wybitny - *****
Więcej możesz przeczytać w 45/2003 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.