Dla mniejszych firm skończył się okres walki o utrzymanie się na rynku. Teraz przedsiębiorcy, którzy przetrwali, myślą, jak go podbić. Eksperci podkreślają, że to dobry czas na inwestycje i przejęcia konkurentów, którym się nie powiodło.
Są już sygnały, że przedsiębiorcy zaczęli zwiększać obroty. Nadal jednak trzeba uważać na to, z kim podpisuje się umowy – zarówno w Polsce, jak i za granicą. – W statystykach jeszcze tego nie widzimy, ale już z bieżących obserwacji wynika, że firmy powoli zaczynają wymieniać zużyte i mniej nowoczesne maszyny czy samochody – mówi Piotr Soroczyński, główny ekonomista w Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych. W większości wypadków nie chodzi jednak o zwiększanie mocy produkcyjnych, lecz o powrót do produkcji sprzed kryzysu.
Więcej możesz przeczytać w 18/2010 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.