Bankowość prywatna (od ang. private banking) skierowana jest do osób, które dysponują oszczędnościami sporo większymi niż przeciętne. Progi są ustalane różnie – w przypadku PKO Banku Polskiego, największego banku w Polsce, jest to milion złotych. Ofertę stworzono tam z myślą o klientach, którzy poszukują indywidualnych rozwiązań i chcą powierzyć całość lub część środków certyfikowanym doradcom. Osoby, które się na to zdecydują, mogą liczyć m.in. na specjalną ofertę produktową i indywidualne doradztwo. To dopiero początek, bo lista korzyści jest długa. PKO Bank Polski wychodzi z założenia, że kluczem do udanej współpracy z klientem jest nie tylko zapewnienie najwyższej jakości produktów i usług, ale też przestrzeganie najlepszych standardów obsługi. Wszystko z myślą o wyjątkowych doświadczeniach klientów i spełnianiu ich oczekiwań.
Specjalna obsługa
Centrum Bankowości Prywatnej PKO Banku Polskiego rozpoczęło działalność w 2011 r. i od tego czasu wypracowało najwyższe standardy funkcjonowania, które stosuje we wszystkich swoich placówkach private bankingu. Każda z nich znajduje się w prestiżowej lokalizacji w dziewięciu miastach: w Warszawie, Gdańsku, Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy i we Wrocławiu. Kluczową rolę odgrywają w nich doradcy bankowości prywatnej. Wyspecjalizowany, certyfikowany zespół przy aktywnej współpracy z klientem monitoruje aktywa, przekazuje informacje ekonomiczne i sygnalizuje wydarzenia rynkowe, mogące wpłynąć na stopę zwrotu z inwestycji. Doradcy BP posiadają certyfikaty EFA EFPA świadczące o najwyższych kwalifikacjach zawodowych w zakresie doradztwa finansowego. Wspiera ich profesjonalny zespół analityków, zarządzających i ekspertów w centrali banku oraz w PKO TFI, którzy specjalizują się w transakcjach skarbowych, rynku walutowym, rynkach surowcowych, inwestycjach alternatywnych itd. Dodat-
kowo w każdym biurze możliwy jest kontakt z maklerem, który koordynuje współpracę Centrum Bankowości Prywatnej z Domem Maklerskim PKO Banku Polskiego. Dysponując największą w Polsce siecią dystrybucji, PKO Bank Polski może zapewnić klientom łatwy dostęp do usług i bogatą ofertę produktową. Należą do niej m.in.: nowoczesne i kompleksowe konto bankowe Platinium II, internetowy serwis bankowości elektronicznej iPKO, bankowość mobilna IKO, całodobowa infolinia, a także pełna obsługa kart kredytowych (w tym PKO Visa Infinite i PKO MasterCard Platinum). W ramach wspomnianego rachunku klienci bankowości prywatnej PKO Banku Polskiego mogą skorzystać także z odnawialnego kredytu i karty debetowej ze specjalnie przygotowanym wizerunkiem.
Zarządzanie finansami
Dla klientów bankowości prywatnej PKO Bank Polski przygotował również szeroką ofertę depozytową pozwalającą na lokowanie kapitału na różne okresy – również w walutach obcych. Wśród proponowanych form oszczędzania są i takie, które zapewniają dostęp do środków w trakcie trwania inwestycji. Klienci mogą również liczyć na wyższe stawki oprocentowania negocjowane indywidualnie. Profesjonalni doradcy zapewniają dobór odpowiedniej strategii inwestycyjnej i tworzą optymalny portfel aktywów, uwzględniający poziom akceptowalnego ryzyka, sytuację finansową i horyzont czasowy inwestycji. Dostęp do wszelkiego rodzaju papierów notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, krajowych i zagranicznych funduszy inwestycyjnych, zamkniętych funduszy inwestycyjnych, produktów strukturyzowanych możliwy jest przez Dom Maklerski PKO Banku Polskiego i spółki Grupy Kapitałowej. Najzamożniejsi i najbardziej wymagający klienci mogą też osiągać zyski na rynkach walutowych. Ich maksymalizację zapewnia dostęp do operacji skarbowych, a kurs można negocjować bezpośrednio u doradcy lub z dealerami skarbowymi. Reasumując, dostęp do pełnej oferty rynków finansowych we współpracy z Domem Maklerskim i PKO TFI, które dostarcza fundusze otwarte i zamknięte, to bardzo atrakcyjna propozycja wartości dla najzamożniejszych Klientów PKO Banku Polskiego. Należy dodać, że przy współpracy Bankowości Prywatnej PKO Banku Polskiego z wymienionymi podmiotami przeprowadzono z sukcesem wiele emisji obligacji korporacyjnych, obligacji Skarbu Państwa oraz funduszy inwestycyjnych zamkniętych. PKO Bank Polski udostępnia też wiele atrakcyjnych produktów kredytowych, w tym wyjątkową na rynku ofertę kredytów gotówkowych w walutach obcych. Chodzi zarówno o bieżące finansowanie klienta, jak i jego potrzeb inwestycyjnych. Wnioski rozpatrywane są priorytetowo, można także wynegocjować indywidualne warunki cenowe. Wszystko po to, aby klient mógł skorzystać z partnerstwa finansowego na najwyższym poziomie.
Przywileje i usługi dodatkowe
W ramach bankowości prywatnej klienci PKO Banku Polskiego mogą korzystać z szerokiego pakietu dodatkowych usług i przywilejów, które ułatwią im codzienne życie. W grę wchodzi np. możliwość skorzystania na preferencyjnych warunkach ze zniżek w restauracjach, hotelach, sklepach, gabinetach odnowy biologicznej czy salonach samochodowych. Wśród innych korzyści jest m.in. pakiet ubezpieczeń gwarantujących szybką pomoc w kryzysowych sytuacjach, np. w przypadku problemów ze zdrowiem, z samochodem, domem czy kłopotów w podróży.
Oprócz tego stworzono ofertę Concierge, której zakres obejmuje pomoc w różnych sytuacjach i potrzebach życiowych, np. organizację pobytu w SPA, opiekę nad dzieckiem czy wizytę hydraulika. Klienci PKO Banku Polskiego mają też możliwość skorzystania z pakietu IAPA i Priority Pass. Jest to przydatne w podróży zagranicznej, np. IAPA zapewnia dostęp do informacji związanych z podróżami przez aplikację travel master i pozwala na uzyskanie zniżek w hotelach (do 50 proc. w 19 tys. obiektów) czy rabatów przy wynajmie samochodów lub w centrach biznesowych (do 30 proc.). Priority Pass zapewnia wstęp do największej sieci ekskluzywnych pomieszczeń wypoczynkowych na lotniskach (ponad 400 poczekalni w 75 krajach) bez konieczności posiadania biletów typu business lub first class. – Na całym świecie w sektorze bankowym obserwujemy ogromny postęp w rozwoju usług dla najzamożniejszych klientów. Doświadczenie naszych doradców, najwyższa jakość oraz model obsługi zapewniające pomoc w stabilnym zarządzaniu finansami są elementami stanowiącymi o naszej przewadze konkurencyjnej. Wyznaczamy nowe standardy na rynku polskim i spełniamy oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów dzięki bogatej ofercie produktów finansowych oraz spersonalizowanej, szybkiej i wygodnej obsłudze – podsumowuje Adrian Adamowicz, dyrektor Pionu Sprzedaży Detalicznej PKO Banku Polskiego. Dodaje, że dzięki temu PKO Bank Polski stał się liderem polskiej bankowości prywatnej pod względem wzrostu liczby klientów i dynamiki wartości zarządzanych aktywów. Usługi bankowości prywatnej doceniają nie tylko najzamożniejsi klienci. Jakość i zakres oferty zyskały uznanie jury Portfeli Roku „Wprost” – PKO Bank Polski został uznany za najlepszy bank dla klienta indywidualnego.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.