Dorota Kaczyńska
Branża logistyczna stoi na progu dużych przemian: silna ekspansja e-handlu, pogłębiający się deficyt kierowców, walka o ograniczenie emisji dwutlenku węgla, rozwój internetu rzeczy i nowoczesnych technologii to tylko część głównych trendów, a zarazem wyzwań, z jakimi już się mierzą przedsiębiorcy TSL. – Przyszłość to również kolejna generacja tachografu „smart”, który będzie stosowany od 2019 r. Logistyka przyszłości znajdzie się także na styku nowych rozwiązań związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego typu eCall [ogólnoeuropejski system szybkiego powiadamiania o wypadkach drogowych – red.], zastosowania pojazdów o większej wydajności, bardziej ekologicznych czy też autonomicznych. Jednocześnie będzie ograniczany wpływ transportu na środowisko. Komisja Europejska proponuje nowy schemat opłat drogowych uzależniony od emisji dwutlenku węgla. Firmy będą musiały wkładać coraz więcej wysiłku w celu przystosowania się do nowych wymogów rynkowych i prawnych – twierdzi Piotr Mikiel, zastępca dyrektora Departamentu Transportu ze Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.