Mathias Döpfner to muzykolog, znawca teatru, niegdyś naczelny i twórca sukcesu gazety „Die Welt”, a teraz najlepiej opłacany w Niemczech szef domu wydawniczego Axel Springer. Cztery lata temu na łamach niemieckiej prasy Döpfner wiódł z byłym prezesem koncernu Google Erikiem Schmidtem interesujący spór, który choć pełen wzajemnych uprzejmości, był pryncypialny i zaciekły. Döpfner otwarcie przyznawał wtedy, że w prywatnych rozmowach menadżerowie dużych firm mówią, że boją się Google’a, ale nikt właśnie z powodu tego strachu nie jest gotów przyznać tego publicznie. Z czego bierze się ów strach? Ano z tego, że konflikt z Google’em praktycznie zabija na rynku każdą firmę. Google ma bowiem tę władzę, że prostą zmianą pozycjonowania firmy w wyszukiwarce może z dnia na dzień odebrać jej 70 proc. klientów.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.