Początkujący przedsiębiorcy często mają w głowie ciekawe pomysły na rozkręcenie własnej działalności, ale brakuje im konkretnej wizji ich wdrożenia. Tu z pomocą przychodzi biznesplan. Traktować go można jako mapę, krok po kroku pokazującą drogę do realizacji celu.
Kluczowe przy tworzeniu biznesplanu jest skupienie się na konkretach. Górno-lotne sformułowania i barwne scenariusze to kiepski pomysł. W biznesie najważniejsze są konkrety. Najlepsze narzędzie do sporządzenia biznesplanu to Excel. Jeśli jesteśmy w stanie sprowadzić swoje założenia do postaci konkretnych liczb i faktów, umieszczonych w polach arkusza kalkulacyjnego, będziemy też potrafili przejść do ich realizacji. Biznesplan tworzymy na podstawie suchych faktów, a nie niesprecyzowanych opinii.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.