Mateusz Feder | Strzelce Krajeńskie
Ograniczeniem są przepisy i utrudnienia formalne. Stadion Narodowy jest jednak przykładem tego, że można szybko przejść od projektowania do przetargu i wyboru wykonawcy, bez protestów.
2. Jakie rady dałby pan młodym ludziom, aby odnieśli taki sukces jak pan: od studenta prawa pracującego na stacji paliwowej do prezesa wielkiej spółki?
Dawid Siedlecki | Koniecpol
Każdą pracę trzeba wykonywać profesjonalnie i z wielkim zaangażowaniem, lubić to, co się robi. Warto stale pracować nad osobistym rozwojem. Trzeba chcieć i umieć pracować z ludźmi oraz rozumieć, że tylko przez pozytywne relacje można coś dobrego stworzyć.
3. Czy piłka nożna w ogóle pana interesuje?
Anna Zielińska | Legionowo
Tak, interesuje mnie piłka nożna. Oprócz regularnej gry kibicuję oczywiście polskiej reprezentacji i drużynie Hiszpanii. Klubem, któremu od dziecka kibicuję, jest Lechia Gdańsk.
4. Co jest jeszcze do poprawienia w przygotowaniach do euro 2012?
Janusz Michalski | Leszno
Przygotowania do Euro 2012 to dzisiaj najbardziej kompleksowe przedsięwzięcie w Polsce – 70 zaangażowanych instytucji, 360 projektów. Kluczowe nadal jest to, żeby w świadomości społecznej projekt nie był „ich", ale nasz. Każdy z nas musi się zastanowić na tym, jak może się zaangażować i jak wykorzystać to wydarzenie dla siebie.
5. Czego się pan najbardziej obawia, jeśli chodzi o euro 2012? Janusz Michalski | Leszno
Najbardziej obawiam się, że będziemy mieli dobrą infrastrukturę na europejskim poziomie, świetną organizację, wielki entuzjazm, a polska reprezentacja nie wyjdzie z grupy. Ale wierzę, że w tym obszarze także odniesiemy sukces.
6. na ile pieniędzy możemy liczyć z budżetu Ue na dofinansowanie budowy dróg przed euro 2012?
Natalia Krawczyńska | Toruń
Możemy liczyć na 7-8 mld euro, które przeznaczone będą na całość przygotowań. Największa część tej kwoty dotyczy dróg krajowych i modernizacji połączeń kolejowych, ale dofi nansowane będą także lokalne drogi i ulice w miastach.
7. Jak ocenia pan szanse na zbudowanie dobrego połączenia między miastami gospodarzami euro 2012? Dawid Siedlecki | Koniecpol
Jeżeli w 2009 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad skutecznie przeprowadzi przetargi i wybierze wykonawców na takie połączenia jak Konotopa – Stryków, to jest realna szansa na to, że w 2012 r. pojedziemy autostradą A2 z Berlina do Warszawy. Ważne, aby gotowe było także 80-90 proc. autostrady A1 z Gdańska do Krakowa, a A4 powinna dotrzeć przynajmniej do Rzeszowa.
8. Jakie marzenia wiąże pan z zadaniami stojącymi przed PL.2012?
Dawid Siedlecki | Koniecpol
Marzenia warto mieć, ale w biznesie i zarządzaniu cel jest lepszym określeniem. Pracujemy nad tym, aby Euro 2012 było najlepszym turniejem w historii imprezy pod względem nie tylko sportowym czy organizacyjnym, ale także w aspekcie lokalnego zaangażowania. Chcemy obalić stereotypy i pokazać zagranicznym kibicom, że jesteśmy nowoczesnym krajem uśmiechniętych, fajnych ludzi.
9. Jaka jest pana recepta na sukces w biznesie?
Krzysztof Kołodziejczyk | Łódź
Jasno określony cel oraz zespół mądrych, kompetentnych ludzi, którym chce się chcieć. Poza tym konsekwencja w realizacji i mądry optymizm. Nie bujamy w obłokach i zamiast narzekać, rozwiązujemy problemy.
10. Wiele osób jest niezadowolonych z tego, że Kraków nie dostał euro, i zwala winę na rząd i nieprzychylne lobby. Co pan o tym sądzi?
Maciej Górski | Tłustoręby
Zarówno Kraków, Chorzów, jak i pozostałe cztery miasta świetnie przepracowały razem ostatnie kilkanaście miesięcy. Trzeba pamiętać, że w 2006 r. to minister Tomasz Lipiec powołał zespół, który wskazał Kraków i Chorzów jako miasta rezerwowe. 13 maja 2009 r. UEFA ostatecznie podjęła decyzję o podziale 4 + 4 między Polskę i Ukrainę, a tym samym miasta zgłoszone jako podstawowe zostały wskazane jako organizujące turniej.
11. Jaki jest przepis żeby od zwykłego pracownika stacji paliw w tak szybki sposób przejść na stanowisko jej szefa?
Mateusz Feder, Strzelce Krajeńskie
Każdą pracę trzeba wykonywać profesjonalnie i z wielkim zaangażowaniem, lubić to co się robi. Warto również stale pracować nad osobistym rozwojem. Trzeba też chcieć i umieć pracować z ludźmi oraz rozumieć, że tylko poprzez pozytywne relacje można coś dobrego stworzyć. Myślę, że ważne także aby rozumieć nie tylko co chcemy robić za rok ale za 3-5 lat.
12. Co jest priorytetem w działaniach spółki PL.2012? Koleje czy autostrady?
Dawid Siedlecki, Koniecpol
Priorytetem dla rozwoju piłki i sportu są stadiony. Potem lotniska z dobrą przepustowością, transport miejski, hotele, bezpieczeństwo i opieka medyczna. Koleje i autostrady nie są tak istotne dla projektu, ale są niezwykle ważne dla każdego Polaka podróżującego po kraju. Tu Euro jest doskonałym przyśpieszaczem. Dla imprezy bardziej efektywny jest transport kolejowy niż drogowy. Tak było w Austrii i Szwajcarii i zapewne będzie u nas.
13. Czy jest Pan pewny, że polska zdąży z budową autostrad na Euro 2012?
Krzysztof Kołodziejczyk, Łódź
2008 rok był ważny, bo GDDKiA oraz Ministerstwo Infrastruktury zrealizowały wiele działań eliminujących bariery i ograniczenia formalno-prawne. Ten rok jest kluczowy dla rozstrzygnięcia przetargów. Cały czas mamy szansę na trzy kluczowe autostrady. Katalizator, którym jest sztywna data EURO bardzo nam pomaga.
14. Czy ciągnie Pana do polityki? Jeśli tak, to do jakiej partii byłby skłonny się Pan zapisać?
Krzysztof Kołodziejczyk, Łódź
Polityka jest ciekawym obszarem, jedną z ważnych dziedzin, która dotyka każdego Polaka. Mam dzisiaj bardzo precyzyjne zadanie związane z zarządzaniem i przygotowaniem wszystkiego, co trzeba zrobić na poziomie eksperckim. Jednym z tych elementów jest świadomość istnienia polityki, to naturalne dla każdego prowadzącego duże przedsięwzięcia.
15. Które miasto jest najlepiej przygotowane do Euro 2012?
Grzegorz Pytlak, Kraśnik
Co kilka tygodni regularnie oceniamy razem z miastami status przygotowań. Mamy jedną podstawową zasadę . Siła przygotowania miasta wynika z siły przygotowania Polski i na odwrót. Nie ma potrzeby wskazywania najlepiej przygotowanego miejsca. Turniej wszystko zweryfikuje i wtedy zobaczymy, kto osiągnie dla siebie najwięcej. Wierzę jednak, że możemy osiągnąć więcej grając w jednej drużynie.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.