Już niedługo Polacy porzucą swój ulubiony alkohol, czyli piwo, na rzecz drinków. To właśnie sprzedaż gotowych koktajli, tzw. ready to drink, ma rosnąć w naszym kraju najszybciej.
W 2010 r. Polacy kupią aż 6,5 mln litrów gotowych drinków, takich jak Smirnoff Ice czy Bacardi Breezer, i wydadzą na nie ponad 160 mln zł – przewiduje firma Euromonitor International zajmująca się analizami rynku. – Coraz mniej zależy nam na „procentach", a coraz bardziej na nowych połączeniach smakowych. Ostatnio barmani częściej przygotowują drinki lekkie, z mniejszą ilością alkoholu – twierdzi Ryszard Berent, prezes Stowarzyszenia Polskich Barmanów.
Więcej możesz przeczytać w 22/2009 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.