Najpierw były warcaby, teraz przyszedł czas na sudoku. Programiści rozszyfrowali kolejną popularną rozrywkę. Czy to koniec gier umysłowych?
Światowa kariera sudoku rozpoczęła się w 2005 r. Zachodnie gazety zachęcały do zabawy, drukując kwadratowe plansze, które należało wypełniać cyframi. Prawie 20 lat wcześniej gra zyskała popularność w Japonii. Plansza do sudoku przypomina szachownicę składającą się z 81 pól rozmieszczonych w 9 dużych kwadratach. Wszystkie miejsca należy wypełnić cyframi od 1 do 9. Jedyny warunek: cyfry nie mogą się powtarzać w obrębie żadnego z kwadratów ani wzdłuż rzędów i kolumn całej planszy.
Więcej możesz przeczytać w 24/2009 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.