63. Festiwal Filmowy w Berlinie otworzył „The Grandmaster” Wonga Kar-Waia. Wielki budżet, rozmach, imponujące efekty wizualne. Nie takie jednak filmy budzą na tym festiwalu największe emocje. Berlin kocha obrazy skromne. Twórców, którzy pokazują świat w kryzysie, nie odwracają kamery od brzydoty, nie boją się kontrowersji. Jak Ulrich Seidl, Gus Van Sant, Danis Tanović. Nie trzeba mieć wielkich pieniędzy, żeby zrobić ważny film.
DVD: Whisky dla aniołów
reż. Ken Loach, Best Film
Mistrz kina społecznego znów opowiada o brytyjskiej klasie pracującej. Tym razem w przewrotnej komedii. Grupa nieudacznych przestępców uczy się rozróżniać ekskluzywne whisky i postanawia ukraść drogocenną beczkę starego trunku. W ten sposób chcą się urządzić się na resztę życia. Bezpretensjonalny, pełen humoru sytuacyjnego film o przyjaźni. Jednak – jak zwykle u Kena Loacha – o przyjaźni na dnie i o tym, że można się podnieść z upadku.
Tajemnica Westerplatte
reż. Paweł Chochlew, ITI Cinema
Najpierw był skandal, wielka dyskusja w mediach, ostre krytykowanie wyrwanych z kontekstu scen ze scenariusza, w końcu zmiana głównego aktora. Teraz na ekrany wchodzi film gładki i nijaki. Rekonstruując obronę Westerplatte, reżyser Paweł Chochlew, skupia się na dialogach i dylematach dowództwa. Proponuje teatralny obraz zderzenia dwóch wizji patriotyzmu – romantycznej (w którą wierzy kapitan Dąbrowski) oraz pragmatycznej (majora Sucharskiego).
reż. Ken Loach, Best Film
Mistrz kina społecznego znów opowiada o brytyjskiej klasie pracującej. Tym razem w przewrotnej komedii. Grupa nieudacznych przestępców uczy się rozróżniać ekskluzywne whisky i postanawia ukraść drogocenną beczkę starego trunku. W ten sposób chcą się urządzić się na resztę życia. Bezpretensjonalny, pełen humoru sytuacyjnego film o przyjaźni. Jednak – jak zwykle u Kena Loacha – o przyjaźni na dnie i o tym, że można się podnieść z upadku.
Tajemnica Westerplatte
reż. Paweł Chochlew, ITI Cinema
Najpierw był skandal, wielka dyskusja w mediach, ostre krytykowanie wyrwanych z kontekstu scen ze scenariusza, w końcu zmiana głównego aktora. Teraz na ekrany wchodzi film gładki i nijaki. Rekonstruując obronę Westerplatte, reżyser Paweł Chochlew, skupia się na dialogach i dylematach dowództwa. Proponuje teatralny obraz zderzenia dwóch wizji patriotyzmu – romantycznej (w którą wierzy kapitan Dąbrowski) oraz pragmatycznej (majora Sucharskiego).
Więcej możesz przeczytać w 7/2013 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.