Ekspansja dyskontów w Polsce to biznesowy fenomen ostatnich kilkunastu lat. Największa sieć – portugalska Biedronka – dominuje we wszystkich klasyfikacjach handlowych: największe obroty, najwięcej sklepów, największy pracodawca. Ale dynamiczny wzrost Biedronki i niemieckiego Lidla dostał lekkiej zadyszki. A polscy handlowcy zaczynają łączyć siły w walce z zagranicznymi konkurentami i szukają sposobu na odebranie klientów rywalom. Kilka miesięcy temu powstała Polska Grupa Handlowa PL Plus. Powołały ją hurtownie Bać-Polu wraz z marketami Piotr i Paweł. To doświadczeni gracze. W sumie pod własną marką mają już do 800 obiektów handlowych i 2 proc. rynku. W jej skład wchodzi Piotr i Paweł, znana sieć delikatesów ze 100 placówkami własnymi i na zasadzie franchisingu, Grupa Kapitałowa Bać- -Pol (to głównie sieć dystrybucyjna) oraz sieć handlowa Topaz (80 punktów handlowych, stacje paliw, ciastkarnia, punkt rozbioru drobiu, a także nowoczesne centrum dystrybucyjne). Efekty współpracy będą już wkrótce widoczne, na półkach sklepowych mają się pojawić pierwsze produkty pod ekonomiczną marką własną Lubię.
POZYCJA NA PUDLE
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.