Czym dzisiaj skusić klienta? Degustacją, kartą rabatową, punktami lojalnościowymi? Piątą darmową kawą po uzbieraniu czterech pieczątek? Restauracją w środku marketu? Marketem w środku restauracji? To już przestało działać. Współczesny konsument jest coraz bardziej wybredny. Chce czegoś więcej niż niskiej ceny i niespodzianek. W Polakach rozbudza się świadomość ekologiczna. Widać ją nawet przy robieniu codziennych zakupów. 29 proc. z nas twierdzi, że używa zbyt wielu toreb foliowych. Połowa przyznaje, że w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zabrała własną torbę na zakupy. Co trzeci deklaruje, że odmówił sprzedawcy, kiedy pytał, czy nie potrzebuje foliówki. To wyniki zeszłorocznego raportu „Konsumenci a gospodarka obiegu zamkniętego” autorstwa firmy badawczej ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Za tym trendem chcą podążać najwięksi producenci żywności, a nawet rolnicy. Jeszcze parę lat temu nikt sobie nie wyobrażał, że społeczna odpowiedzialność biznesu, pojęcie, które było przez lata domeną głównie wielkich zachodnich korporacji, trafi również na polską wieś.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.