C o łączy Amazona, lidera na amerykańskim rynku handlu internetowego, z bio- i ekożywnością? Jeszcze trzy lata temu odpowiedź brzmiałaby: nic. Ale od czerwca 2017 r., kiedy to gigant branży e-commerce przejął amerykańską sieć sklepów z naturalną i zdrową żywnością Whole Foods Market, dyktuje on trendy także i w tym sektorze. To perspektywiczna branża, która w Stanach Zjednoczonych systematycznie zwiększa swój udział rynkowy.
– Jeśli chcesz wiedzieć, kto będzie największym beneficjentem rozwoju ruchów żywności bio i ekologicznej w Stanach, odpowiedź jest prosta: lokalni rolnicy i Amazon – twierdzi Brian Stoffel, analityk z Motley Fool, firmy zajmującej się doradztwem inwestycyjnym.
Dlaczego właśnie Amazon, a nie inne sieci, np. Walmart, które także inwestują w półki z ekożywnością? Bo Amazon ma narzędzia, które mogą organiczony dziś rozwój sektora przestawić na tryb dynamiczny, przynajmniej w Stanach Zjednoczonych. To np. usługa Amazon Prime, z której korzystaj już ponad 100 mln użytkowników na całym świecie. A jak ktoś ma Prime’a, może liczyć na kolejne bonusy – tym razem w sieci Whole Foods.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.