Firmy stawiają na zrównoważony rozwój. Co to dla was oznacza?
W ostatnich latach rzeczywiście ten temat zyskuje na popularności za sprawą zainteresowania mediów tematyką ochrony środowiska, ale również dzięki rosnącej świadomości konsumentów. Jest ona stymulatorem pewnych działań, a także warunkiem koniecznym akceptacji przez naszych gości zmian zachodzących w restauracjach. Przyjazne środowisku rozwiązania, które wdrażamy w McDonald’s, muszą być przede wszystkim bezpieczne dla gości i gwarantować im satysfakcję z wizyty w restauracji. Opracowujemy je tak, żeby miały jak najmniejszy wpływ na środowisko w całym cyklu życia – od wytworzenia materiału, przez produkcję, transport, po wykorzystanie w restauracji. Tak kompleksowe podejście wymaga czasu.
Tak duża sieć to cały łańcuch dostawców, współpracowników – w jaki sposób budujecie wśród swoich partnerów biznesowych świadomość, że odpowiedzialność ma znaczenie?
Przy naszej skali działalności nie jesteśmy w stanie zrealizować swoich celów w pojedynkę – blisko współpracujemy z naszymi partnerami, dostawcami, a także licencjobiorcami. Przyjęte w naszej strategii zobowiązania w zakresie chociażby redukcji emisji gazów cieplarnianych odnoszą się zarówno do restauracji – redukcja o 36 proc., jak i całego łańcucha dostaw – redukcja o 31 proc. Nasi partnerzy podzielają nasze wartości w zakresie zrównoważonego rozwoju, bo od początku wspólnie wypracowujemy rozwiązania. Taki model współpracy daje wiele korzyści – dzięki skali otrzymywanych przez nas zamówień partnerzy mogą inwestować w nowe rozwiązania technologiczne przyczyniające się do ograniczenia wpływu na środowisko. Decydując się na określone rozwiązania, wspólnie przyczyniamy się do ich upowszechnienia i zwiększenia dostępności na rynku dla innych, mniejszych podmiotów gospodarczych. Często także popyt, który tworzymy, powoduje spadek cen przyjaznych dla środowiska rozwiązań.
Wasze produkty to przede wszystkich jakościowa wołowina. Jak wygląda współpraca z hodowcami?
Jako McDonald’s wybieramy polską wołowinę, bo mamy duże zaufanie i szacunek do lokalnych dostawców. Zaangażowaliśmy się w prace platformy ds. zrównoważonej produkcji wołowiny, aby razem ze środowiskiem producentów i hodowców wypracować jednolite standardy związane z jakością i hodowlą. Naszym celem jest pozyskiwanie wołowiny do naszych restauracji ze zrównoważonych hodowli. Rozpoczęliśmy proces audytowania współpracujących z nami gospodarstw pod kątem zrównoważonej hodowli. W ubiegłym roku zaudytowaliśmy 9 tys. gospodarstw w Polsce, w tym roku będzie ich 17 tys. To szansa na zwiększenie konkurencyjności polskiej wołowiny dzięki wpisaniu się w oczekiwania konsumentów związane z większą transparentnością, troską o dobrostan zwierząt, a także ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. Dzięki wysokim standardom polscy hodowcy zwiększają swoje możliwości eksportowe – burgery z polskiego zakładu trafiają do restauracji naszej sieci m.in. w Skandynawii.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.