FinTech – dlaczego to określenie idealnie do was pasuje?
Provema oferuje bezpieczne pożyczki zawierane online, bez wychodzenia z domu. Gotówka przyznawana jest już w kilka minut. Jest to nasza główna działalność, ale nie jedyna. Od momentu rozpoczęcia działalności naszej spółki założyliśmy, że zarówno systemy, jak i aplikacje wykorzystywane do udzielania pożyczek stworzymy sami. Cały system jest oparty na rozwiązaniach wykreowanych i zbudowanych przez nas i naszych pracowników. Dlatego jesteśmy nie tylko firmą pożyczkową, lecz także – a może przede wszystkim – technologiczną. Dajemy naszym pracownikom szanse na realny rozwój i budowanie naszej marki jako prekursora w obrębie nowych rozwiązań w sektorze FinTech i LendTech.
Czy korzystanie ze sztucznej inteligencji idzie w parze z dbałością o potrzeby klienta?
Obsługa klienta budowana na technologiach sztucznej inteligencji zapewnia bardzo wysoki poziom niezawodności, którego człowiek nigdy nie będzie w stanie osiągnąć. Technologia jest bardziej wiarygodna niż komisja kredytowa w klasycznym banku, bo ludzki mózg bardzo często wpada w pułapki utrudniające mu podejmowanie racjonalnych decyzji. Sztuczna inteligencja wymiernie poprawia też relacje na linii konsument – firma.
Jakie wyzwania stoją przed firmami pożyczkowymi?
Ze względu na specyfikę sektora rynek firm pożyczkowych będzie musiał przede wszystkim zmierzyć się z wyzwaniem budowania swojej wiarygodności wśród partnerów biznesowych i klientów. Będzie się to wiązać z podejmowaniem działań w zakresie edukacji finansowej, odpowiedzialnego marketingu, wprowadzenia i przestrzegania wysokich oraz transparentnych standardów obsługi klienta, prowadzenia etycznego biznesu uwzględniającego budowanie uczciwych relacji zarówno z pracownikami, jak i podmiotami z otoczenia.
Czy da się przewidzieć, co czeka klientów branży pożyczkowej za pięć lat?
Możliwe, że Polskę dopadnie stadium zerowych stóp, z którymi mierzą się już rynki zachodnie. Presja ceny wymusi na branży nowe modele biznesowe. Klient w centrum tej zmiany będzie wygrany – otrzyma tańsze finansowanie w momencie zakupu na klik, szybkiego i bezpiecznego.
3 cechy firmy pożyczkowej godnej zaufania
1. Transparentna polityka pożyczkowa – klient rozpozna ją choćby po tym, że na stronie internetowej są sprecyzowane wysokości opłat i prowizji, które firma pobiera z tytułu każdej pożyczki.
2. Odpowiednie podejście do klienta – osoba obsługująca, np. przez telefon, powinna umieć odpowiedzieć na każde nasze pytanie związane z pożyczką bez wahania i uciekania od udzielenia jednoznacznej informacji na konkretny temat.
3. Certyfikaty i wyróżnienia przyznawane przez wiarygodne podmioty
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.