Miała być wielka międzynarodowa kampania polskiej wódki, a może być afera. Jak ustalił „Wprost", przygotowana przez agencję Wieden+Kennedy kampania Wyborowej oraz kampania, którą dla brytyjskiej firmy Ocean Spirits, dystrybutora wódki Soplica na Wyspach, przygotowała londyńska agencja Westbury Communications, są do siebie łudząco podobne. Obie mają ten sam cel: zmianę pisowni angielskiego słowa vodka na „wodka" i przypomnienie o polskim pochodzeniu trunku. – Na pierwszy rzut oka wygląda to na kopię naszych pomysłów – uważa Filip Wójcikiewicz, dyrektor zarządzający Ocean Spirits. – Pierwsze informacje o naszej kampanii pojawiły się w maju tego roku, a ruszyła ona pod koniec sierpnia – dodaje. – Prace nad naszą kampanią rozpoczęły się w listopadzie 2006 r., a jej założenia i slogan zostały zaprezentowane w kwietniu tego roku – ripostuje Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowa SA. – Pracujemy nad oceną prawną tej sytuacji – ostrzega.
Więcej możesz przeczytać w 48/2007 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.