Aldona Kucner
Sformułowanie „start-up” na stałe weszło do języka. Czym zatem jest start-up? Według stosowanej definicji Steve’a Blanka i Boba Dorfa „to tymczasowa organizacja, która poszukuje powtarzalnego i skalowalnego modelu biznesowego”, a zatem to już coś więcej niż pomysł, ale jeszcze nie typowa firma. Według raportu „Polskie startupy 2017” najwięcej z nich jest związanych z branżami: big data, analityka, internet rzeczy, narzędzia deweloperskie i nauki przyrodnicze. Aż 76 proc. sprzedaje swoje produkty czy usługi do innych firm lub organizacji. I choć statystyki na całym świecie pokazują, że w pierwszym roku działalności połowa start-upów znika z rynku (mówi się nawet, że w ich kod genetyczny wpisane są porażki), należy być optymistą. Skoro to eksperyment, trzeba się cieszyć, że tak wielu kreatywnych ludzi chce zostać przedsiębiorcami i sprawdzać pomysły na rynku.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.