Słuchamy naszych klientów i dlatego nas wybierają. Mówiliśmy, że jesteśmy najlepsi, a teraz wszyscy się o tym przekonali – mówi Krzysztof Mamiński, prezes PKP S.A. – Jeszcze cztery lata temu mówienie o Wspólnym Bilecie brzmiało jak bajka o żelaznym wilku. A dziś Wspólny Bilet istnieje i to nie koniec naszych ambicji – dodaje. Jak zapowiedział prezes PKP S.A. podczas Kongresu 590 w Rzeszowie, spółka ma zamiar włączać w tę usługę inne środki transportu: autobusy, taksówki, a także rezerwację hoteli, wypożyczanie samochodów czy rowerów elektrycznych.
Pasażerowie wybierają pociągi
– Jeszcze kilka lat temu zastanawiałem się, czy jesteśmy w stanie osiągnąć w jeden wakacyjny miesiąc liczbę 4 mln pasażerów. Okazuje się, że mamy już 5 mln. To wynik z sierpnia – wylicza Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity. Obsługa tak wielkiej liczby pasażerów wymaga jednak ogromnej pracy. – Inwestujemy w bocznice, stacje postojowe po to, żeby na stację wjeżdżał sprawny i czysty pociąg – tłumaczy Marek Chraniuk. – Ciągle poszerzamy też naszą ofertę. W nowym rozkładzie pojawi się o 30 proc. więcej miejscowości, w których zatrzymają się nasze pociągi – zapowiada. – Mamy nadzieję, że chętnych do podróży koleją będzie coraz więcej – mówi Krzysztof Mamiński. Już dziś kolej przygotowuje się na nowych podróżnych, przebudowując i wznosząc nowe dworce kolejowe. Trwa modernizacja ok. 200 dworców, a kolejne 150 obiektów jest przygotowanych do działań modernizacyjnych. – Powstają też zupełnie nowe dworce, tzw. Innowacyjne Dworce Systemowe, które mają być samowystarczalne, praktyczne, niskokosztowe – przypomina Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury. Zastosowano w nich wiele rozwiązań proekologicznych: pompy ciepła, panele fotowoltaiczne, odzysk deszczówki.
Wielkie Inwestycje
Z kolei PKP Polskie Linie Kolejowe SA realizują największe inwestycje w historii. Na modernizację infrastruktury kolejowej w ramach Krajowego Programu Kolejowego przeznaczono prawie 76 mld zł. – Przez trzy i pół roku zrealizowaliśmy tyle, ile przez osiem lat poprzedniej perspektywy. To pokazuje skalę naszych działań – mówi Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA. – Już od trzech lat przygotowujemy się do nowej perspektywy finansowej. A to znaczy, że już w pierwszym roku nowej perspektywy rozpoczniemy realizacje – zapowiada prezes PLK. Inwestycje są prowadzone także w PKP Cargo. – Trwa największy w historii PKP Cargo przetarg na platformy kontenerowe – mówi Witold Bawor, członek zarządu PKP Cargo. W ciągu trzech lat PKP Cargo wzbogaci się w sumie o prawie 1400 takich platform. – Będą to najnowocześniejsze i najefektywniejsze platformy w Europie – podkreśla Witold Bawor. – Chcemy się stać wiodącym europejskim operatorem logistycznym, gwarantującym usługę od drzwi do drzwi – podsumowuje wiceminister Bittel.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.