Jan Matura
W największym w Polsce Centrum Targowo-Kongresowym Ptak Warsaw Expo zgromadziło się prawie 220 wystawców z Polski, Włoch, Niemiec, Holandii, Grecji, Bangladeszu i ze Sri Lanki, oferując szeroką gamę ciekawych produktów i rozwiązań, które zostały zaprezentowane w sześciu strefach tematycznych: food & drink, beauty & cleaning, biolife, ekotech, bioagro i supporting bodies. Producenci i dystrybutorzy przedstawili tylko produkty certyfikowane i przeznaczone do produkcji ekologicznej.
Na targach BIOEXPO swoją ofertę przedstawiło prawie 220 wystawców z Polski, Włoch, Niemiec, Holandii, Grecji, Bangladeszu i ze Sri Lanki
Bio do sklepu
Targi odwiedziło blisko 9 tys. osób, wśród nich przede wszystkim przedstawiciele branży i sektora handlu – osoby z działów zakupów z sektora FMCG, HoReCa oraz aptek, właściciele platform zakupowych, hurtownicy, dystrybutorzy. Dużą grupę odwiedzających stanowili kupcy z zagranicy uczestniczący w programie Hosted Buyers, m.in. z Niemiec, Ukrainy, Białorusi, Litwy. Ogromnym powodzeniem cieszyła się strefa do rozmów b2b, zorganizowana przez głównego partnera targów – sieć Lidl, która poszukiwała dostawców produktów bio do swoich sklepów w Polsce i za granicą. Te działania mogą już wkrótce przełożyć się na poszerzenie asortymentu produktów ekologicznych w tej sieci dyskontów.
W gronie odwiedzających znaleźli się również właściciele sklepów specjalistycznych z całego kraju, przedstawiciele branży żywienia zbiorowego, a także konsumenci poszukujący nowości. Spora część wystawy skierowana była do rolników ekologicznych, których również w halach centrum targowego Ptak nie zabrakło. Targom towarzyszył Kongres BIOEXPO, podczas którego kompleksowo podjęto tematykę rolnictwa i żywności ekologicznej, organicznych i naturalnych kosmetyków oraz środków czystości. Eksperci i praktycy dyskutowali również o zdrowiu i zagrożeniach, jakie cywilizacja konsumpcyjna niesie dla naszej planety. Wśród prelegentów byli przedstawiciele m.in.: IFOM, SGGW, IMAS International, Ministerstwa Środowiska, Uniwersytetu Warszawskiego oraz biznesu, mediów czy organizacji pozarządowych.
Plastry z bambusa i ekobuliony
Dużym zainteresowaniem cieszyła się także strefa nowości, gdzie zaprezentowano 80 innowacyjnych produktów, które weszły na rynek w ostatnim roku. Odwiedzający za najciekawsze uznali: w kategorii food & drink – linię ekologicznych bulionów Zainspiruj się smakiem!, zaprezentowaną przez firmę Logico.pl Damian Darowski; w kategorii beauty & cleaning – Arkadi, środki piorące zaprezentowane przez iSTART Sp. z o.o. z Grecji; w kategorii biolife – Patch Strips – plastry z naturalnych włókien bambusowych, zaprezentowane przez Apollodom sp. z o.o.; w kategorii bioagro – Trawnik BIOgardena Professional firmy NaturalCrop Poland sp. z o.o. oraz w kategorii ekotech – elastyczne opakowania kompostowalne, z wodnym zadrukiem typu flekso, certyfikowane zgodnie z normą EN13432 firmy SILBO sp. z o.o. Organizatorki – Agata Szczepaniak, dyrektor projektu, i Katarzyna Drobińska, dyrektor ds. targów – dowiodły, że certyfikowana żywność ekologiczna, kosmetyki naturalne i produkty zero waste są tematami zasługującymi na samodzielną imprezę targową. Druga edycja BIOEXPO Warsaw została zaplanowana na 8-10 października 2020 r. Zapisy rozpoczynają się na początku grudnia 2019 r.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.