„Alicja w Krainie Czarów” to pierwsza książka dla dorosłych ukryta w bajce dla dzieci – pełna narkotycznych wizji, filozoficznych pytań i matematycznych zagadek. Ale to także doskonała maszynka do robienia pieniędzy. Teraz chce na niej zarobić hollywoodzki tandem Tim Burton i Johnny Depp.
Z pozoru książeczka Lewisa Carrolla to niewinna powiastka o przygodach małej dziewczynki, która wpadła do króliczej nory i odkryła fantastyczny świat. Powieść odcisnęła jednak na popkulturze piętno, o jakim większość wybitnych pisarzy może tylko marzyć. O Alicji powstało 25 filmów i seriali, malował ją Salvador Dali, a odniesienia do tej postaci można znaleźć u Aldousa Huxleya, Gabriela Garcii Marqueza, Vladimira Nabokova czy Rolanda Topora. Carrollowi udało się stworzyć postać, która wyszła poza ramy literatury i żyje własnym życiem. Autor napisał bowiem bajkę dla dzieci, która od 150 lat stanowi trudną do rozwikłania zagadkę dla dorosłych.
Więcej możesz przeczytać w 10/2010 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.