Britney Spears, bin Laden i Saddam Husajn to najpopularniejsze osoby w Internecie. Marylka, Frytka - najpopularniejszymi Polkami.
Britney Spears, Osama bin Laden i Saddam Husajn to najpopularniejsze osoby w Internecie
Marylka, Frytka i Barbie, czyli aktorka Anna Przybylska oraz dwie uczestniczki "Big Brother": Agnieszka Frykowska i Anna Hoksa - to obecnie najpopularniejsze Polki. To ich nazwiska bądź pseudonimy najczęściej wpisują internauci w wyszukiwarki. W skali globalnej największe zainteresowanie wzbudzają piosenkarki Britney Spears oraz Jennifer Lopez oraz najwięksi wrogowie publiczni - Osama bin Laden i Saddam Husajn.
- Analizując hasła wpisywane w wyszukiwarki, natychmiast wiemy, kto zyskuje, a kto traci w rankingach popularności. Widzimy, jakie firmy przyciągają największą uwagę, gdzie najwięcej osób zamierza jeździć w tym sezonie na nartach, albo jaka informacja czy plotka wzbudza największe emocje - mówi Artur Banach z firmy NetSprint.pl. Z wyszukiwarki tej firmy, dostępnej w ponad pięćdziesięciu serwisach, korzysta 150 tys. osób dziennie.
Monitoring non stop
W państwach skandynawskich statystyki sporządzane na podstawie wpisów w wyszukiwarki są uważane za równie wartościowy test preferencji jak badania opinii publicznej. W dodatku mają tę przewagę nad badaniami, że monitorują gusta non stop. Firmy i socjologowie otrzymują na tej podstawie informacje, że na przykład pod koniec listopada wielką popularnością cieszyła się dieta doktora Atkinsa, że miliony osób interesowały się deszczem meteorów, a zmalało zainteresowanie filmem "8 Mile" oraz wypadkiem samolotu linii Luxair. Wielu internautów śledzi już przebieg plebiscytu o tytuł króla i królowej 2002 r. (w ubiegłym roku tytuły te przyznano legendarnemu Nostradamusowi oraz Britney Spears). - Dzięki monitorowaniu preferencji internautów kilka miesięcy wcześniej będzimy wiedzieć, co powinno się znaleźć w serwisie wakacyjnym naszego portalu. Ponadto wychwytujemy tematy, które zaczynają więcej osób nudzić niż interesować - zapewnia Mariusz Kuziak z portalu Interia.
Z Tatu i Nokią do Chorwacji
Z analizy haseł wpisywanych w polskie wyszukiwarki wynika, że za największą gwiazdę muzyki pop uznawana jest obecnie rosyjska grupa Tatu. Zdecydowanie wygrywa ona z zespołem Ich Troje oraz Britney Spears. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych zespołów znaleźli się też rockowi weterani z Metalliki i Pink Floyd.
Ulubionym miejscem wypoczynku Polaków jest obecnie Chorwacja. Spędzeniem urlopu w tym kraju interesuje się o 20 proc. więcej osób niż wypoczynkiem w Grecji. W ostatnich tygodniach rośnie liczba pytań o Austrię i Słowację, czyli kraje, gdzie najwięcej Polaków jeździ na narty.
Najpopularniejszą firmą wśród polskich internautów jest fińska Nokia. Interesuje się nią prawie dwa razy więcej osób niż niemieckim Siemensem. Wśród samochodów wygrywa włoski fiat, co można tłumaczyć długą obecnością tej marki w Polsce.
SMS zamiast seksu
Słowo "seks" jest wpisywane w wyszukiwarki kilkanaście razy w ciągu sekundy. Erotyczny podtekst ma większość pytań zadawanych przez internautów po 18.00. Słowa związane z erotyką i pornografią należą do najczęściej wpisywane w polskie i światowe wyszukiwarki. Coraz więcej osób interesuje się telefonią komórkową, szczególnie dzwonkami, obrazkowymi logo oraz wiadomościami SMS. Wielu internautów poszukuje także bezpłatnej muzyki (mp3). Okresowo seks przegrywa z takimi tematami, jak piłka nożna czy przygody czarodzieja Harry'ego Pottera.
Lesbijska miłość, czyli co interesuje Brytyjczyków
Według danych z globalnej wyszukiwarki Google, w październiku 2002 r. amerykańscy internauci nadal najczęściej wpisywali hasła "World Trade Center" i "11 september". Brytyjczycy najbardziej byli zainteresowani projektem zakazu rozmów przez telefon podczas prowadzenia samochodu. Bardzo często pytali też o zaprezentowaną w telewizji sztukę o lesbijskiej miłości. Kanadyjczycy najwięcej chcieli się dowiedzieć o hokeju. W Hiszpanii najczęściej przejmowano się bezrobociem i poszukiwaniem pracy. Niemcy w październiku szukali głównie informacji o świętach. Równie popularnym hasłem był program telewizyjny, co świadczy o tym, że wielu Niemców niezbyt aktywnie zamierza spędzić dni, które pozostały do końca roku. Francuzi najbardziej interesują się horoskopami, zaś Japończycy łączami internetowymi. Wspólna dla większości nacji jest fascynacja reality show. O lokalne odmiany "Big Brother" równie często pytają Amerykanie, Francuzi, Hiszpanie, jak i Polacy.
Marylka, Frytka i Barbie, czyli aktorka Anna Przybylska oraz dwie uczestniczki "Big Brother": Agnieszka Frykowska i Anna Hoksa - to obecnie najpopularniejsze Polki. To ich nazwiska bądź pseudonimy najczęściej wpisują internauci w wyszukiwarki. W skali globalnej największe zainteresowanie wzbudzają piosenkarki Britney Spears oraz Jennifer Lopez oraz najwięksi wrogowie publiczni - Osama bin Laden i Saddam Husajn.
- Analizując hasła wpisywane w wyszukiwarki, natychmiast wiemy, kto zyskuje, a kto traci w rankingach popularności. Widzimy, jakie firmy przyciągają największą uwagę, gdzie najwięcej osób zamierza jeździć w tym sezonie na nartach, albo jaka informacja czy plotka wzbudza największe emocje - mówi Artur Banach z firmy NetSprint.pl. Z wyszukiwarki tej firmy, dostępnej w ponad pięćdziesięciu serwisach, korzysta 150 tys. osób dziennie.
Monitoring non stop
W państwach skandynawskich statystyki sporządzane na podstawie wpisów w wyszukiwarki są uważane za równie wartościowy test preferencji jak badania opinii publicznej. W dodatku mają tę przewagę nad badaniami, że monitorują gusta non stop. Firmy i socjologowie otrzymują na tej podstawie informacje, że na przykład pod koniec listopada wielką popularnością cieszyła się dieta doktora Atkinsa, że miliony osób interesowały się deszczem meteorów, a zmalało zainteresowanie filmem "8 Mile" oraz wypadkiem samolotu linii Luxair. Wielu internautów śledzi już przebieg plebiscytu o tytuł króla i królowej 2002 r. (w ubiegłym roku tytuły te przyznano legendarnemu Nostradamusowi oraz Britney Spears). - Dzięki monitorowaniu preferencji internautów kilka miesięcy wcześniej będzimy wiedzieć, co powinno się znaleźć w serwisie wakacyjnym naszego portalu. Ponadto wychwytujemy tematy, które zaczynają więcej osób nudzić niż interesować - zapewnia Mariusz Kuziak z portalu Interia.
Z Tatu i Nokią do Chorwacji
Z analizy haseł wpisywanych w polskie wyszukiwarki wynika, że za największą gwiazdę muzyki pop uznawana jest obecnie rosyjska grupa Tatu. Zdecydowanie wygrywa ona z zespołem Ich Troje oraz Britney Spears. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych zespołów znaleźli się też rockowi weterani z Metalliki i Pink Floyd.
Ulubionym miejscem wypoczynku Polaków jest obecnie Chorwacja. Spędzeniem urlopu w tym kraju interesuje się o 20 proc. więcej osób niż wypoczynkiem w Grecji. W ostatnich tygodniach rośnie liczba pytań o Austrię i Słowację, czyli kraje, gdzie najwięcej Polaków jeździ na narty.
Najpopularniejszą firmą wśród polskich internautów jest fińska Nokia. Interesuje się nią prawie dwa razy więcej osób niż niemieckim Siemensem. Wśród samochodów wygrywa włoski fiat, co można tłumaczyć długą obecnością tej marki w Polsce.
SMS zamiast seksu
Słowo "seks" jest wpisywane w wyszukiwarki kilkanaście razy w ciągu sekundy. Erotyczny podtekst ma większość pytań zadawanych przez internautów po 18.00. Słowa związane z erotyką i pornografią należą do najczęściej wpisywane w polskie i światowe wyszukiwarki. Coraz więcej osób interesuje się telefonią komórkową, szczególnie dzwonkami, obrazkowymi logo oraz wiadomościami SMS. Wielu internautów poszukuje także bezpłatnej muzyki (mp3). Okresowo seks przegrywa z takimi tematami, jak piłka nożna czy przygody czarodzieja Harry'ego Pottera.
Lesbijska miłość, czyli co interesuje Brytyjczyków
Według danych z globalnej wyszukiwarki Google, w październiku 2002 r. amerykańscy internauci nadal najczęściej wpisywali hasła "World Trade Center" i "11 september". Brytyjczycy najbardziej byli zainteresowani projektem zakazu rozmów przez telefon podczas prowadzenia samochodu. Bardzo często pytali też o zaprezentowaną w telewizji sztukę o lesbijskiej miłości. Kanadyjczycy najwięcej chcieli się dowiedzieć o hokeju. W Hiszpanii najczęściej przejmowano się bezrobociem i poszukiwaniem pracy. Niemcy w październiku szukali głównie informacji o świętach. Równie popularnym hasłem był program telewizyjny, co świadczy o tym, że wielu Niemców niezbyt aktywnie zamierza spędzić dni, które pozostały do końca roku. Francuzi najbardziej interesują się horoskopami, zaś Japończycy łączami internetowymi. Wspólna dla większości nacji jest fascynacja reality show. O lokalne odmiany "Big Brother" równie często pytają Amerykanie, Francuzi, Hiszpanie, jak i Polacy.
Więcej możesz przeczytać w 49/2002 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.