Nieustająca fascynacja niemieckim nazizmem jest efektem tego, że był on nie tylko zbrodniczą ideologią, ale i zjawiskiem popkulturowym.
Od objęcia przez Adolfa Hitlera urzędu kanclerza Niemiec 30 stycznia minęło 76 lat. 20 kwietnia minie 120 lat od jego urodzin, 30 kwietnia – 64 lata od jego śmierci, i wreszcie 1 września – 70 lat od wybuchu II wojny światowej. Mimo upływu lat pamięć o Hitlerze uparcie opiera się niszczącemu działaniu czasu. Jego podobizny nie blakną tak jak portrety Mussoliniego, Stalina czy Mao. Zarówno wizerunek germańskiego wodza „tysiącletniej" Rzeszy, jak i swastyka będąca emblematem zbrodniczego, nazistowskiego reżimu oddziałują na wyobraźnię, budzą grozę, ale też fascynację. I jako takie są niezmiennie jednymi z najpewniejszych znaków kulturowych i handlowych, gwarantujących wysoką poczytność oraz oglądalność opatrzonych nią wydawnictw czy produkcji.
Więcej możesz przeczytać w 7/2009 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.