Choć kreatorzy mody i designerzy pracują nad nowymi kolekcjami w tajemnicy, na pokazach mody i targach u wszystkich powtarzają się podobne motywy czy kolory. Co roku wszyscy pragną mniej więcej tego samego. Czy ktoś zagląda nam do głów, przewidując gusta i potrzeby?
Kiedy Li Edelkoort mówi, przedstawiciele przemysłu słuchają. Jej klientami są Philips i Nissan, Wella i Estée Lauder oraz 1500 innych międzynarodowych firm. Magazyn „Time" uznał ją za jedną z 25 najbardziej wpływowych osób w świecie mody. Kim jest ta kobieta? To najpotężniejsza na świecie trend forecaster (patrz słowniczek). Zbiera dane, analizuje, interpretuje i przewiduje. Jeżeli dyktuje kolor zielony, producenci muszą to uwzględnić w swoich kolekcjach. Co więcej, nie mogą się pomylić w kwestii odcienia tej zieleni, bo poniosą klęskę. Trendy to bożek, którego nie warto lekceważyć.
Więcej możesz przeczytać w 7/2009 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.