Najnowszy SUV Lexusa ma w sobie coś z Woody’ego Allena. Podobnie jak Allena nie należy oceniać po wyglądzie, tylko po jego filmach, tak RX-a nie powinno się kupować oczami. Aby go docenić, trzeba się nim przejechać.
Siedem na dziesięć sprzedawanych przez nas w Europie samochodów to modele hybrydowe, w których silnik benzynowy wspierany jest jednym lub dwoma motorami elektrycznymi. Naszym zdaniem, taka technologia ma świetlaną przyszłość, szczególnie w segmencie samochodów luksusowych. Co prawda europejscy producenci inwestują w duże nowoczesne diesle, jednak te – choć są ekonomiczne – szkodzą środowisku bardziej niż hybrydy. Dlatego nie zamierzamy inwestować w silniki wysokoprężne, lecz chcemy rozwijać technologię benzynowo-elektryczną. Pracujemy już nad wersjami EV (Electric Vehicle) naszych aut, czyli takimi, którymi można będzie pokonać dłuższy dystans wyłącznie na silnikach elektrycznych, a później podładować baterie w domowym gniazdku z prądem.
Więcej możesz przeczytać w 18/2009 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.