Ever Grupa to firma rodzinna o polskim kapitale, która istnieje od połowy lat 90. ubiegłego wieku. Na początku oferowała tylko wysokiej jakości usługi sprzątające. W miarę rozwoju do oferty włączono usługi ochroniarskie, catering i obsługę techniczną budynków. Dziś grupa kapitałowa Ever to innowacyjne przedsiębiorstwo specjalizujące się w outsourcingu procesów biznesowych i usługach utrzymywania nieruchomości, zatrudniające ponad 5 tys. osób. Oprócz działań z zakresu Business Process Outsourcing (BPO, outsourcing procesów biznesowych) Ever świadczy też usługi utrzymywania czystości w hotelach, biurach, szpitalach oraz centrach handlowych.
Elektronika i sprzątanie
– Wieloletnia obecność w trudnej branży, jaką są usługi utrzymania nieruchomości i BPO, zmusza nas do ciągłego rozwoju, do wykorzystywania nowoczesnych technologii informatycznych, mechaniki czy robotyki przemysłowej. Korzystamy nie tylko z możliwości tworzonych przez inne firmy, kreujemy też własne rozwiązania. W rezultacie nasze usługi wspierają pionierskie systemy i aplikacje, które staramy się implementować również u naszych klientów – opowiada Przemysław Osowiecki, dyrektor handlowy Ever Grupy. Chodzi o np. systemy automatyzujące procesy przepływu informacji między firmą a jej klientami, ale również poprawiające jakość usług. Ever Grupa jest też pionierem we wprowadzaniu rozwiązań poprawiających kontrolę nad jakością usługi – wdrożony przez nią elektroniczny nadzór, dzięki któremu klienci mają bezpośredni podgląd realizowanych prac, był jednym z pierwszych w Polsce. Nowatorska działalność firmy została doceniona przez jury Innowatorów „Wprost” 2016, co zaowocowało przyznaniem nagrody w kategorii „Usługi dla firm”. Przemysław Osowiecki nie ma wątpliwości, że branża usług utrzymywania nieruchomości oraz BPO wymaga tak samo nowatorskich rozwiązań, jak każda inna. Szczególnie że negatywne zjawisko, z którym w ostatnim czasie borykają się pracodawcy, czyli brak rąk do pracy, wymusza zwiększanie wydajności. Dla takich firm jak Ever Grupa oznacza to konieczność poszukiwania nowych technologii w zakresie robotyki przemysłowej, mechaniki, chemii czy rozwiązań informatycznych, bez których firmy skazałyby się na stagnację, a w konsekwencji wypadnięcie z rynku usług.
Recepta na konkurencję
– Perspektywa 20 lat działalności na rynku usług pozwala nam ocenić, że w sytuacjach, gdy klienci znali nasz potencjał, doświadczenie, technologie, elastyczność i innowacyjność, byliśmy w stanie wspólnie zoptymalizować nasze działania, co przekładało się na redukcję kosztów oraz polepszenie jakości świadczonej usługi. Bez nowych technologii zdecydowanie nie bylibyśmy w stanie konkurować z firmami z całego świata, które prężnie działają na polskim rynku – dodaje. W walce z konkurencją Ever radzi sobie wyjątkowo dobrze, a jego roczne obroty sięgają 140 mln zł. W ostatnich latach liczba klientów stale rosła, a firma dynamicznie się rozwijała, zwiększając obroty o kilkadziesiąt procent. Strategia ciągłej zmiany i inwestowania w nowe rozwiązania ma utrzymać dynamikę wzrostu. Ever Grupa planuje też wdrożyć kilka nowinek technologicznych, które usprawnią organizację i pomogą klientom. Coraz nowsze możliwości, jakie daje rozwój robotyki i informatyki, pozwolą też lepiej konkurować firmie z największymi graczami. g
© Wszelkie prawa zastrzeżone
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.