Szybciej uczymy się wtedy, kiedy mamy do czynienia z trudniejszymi zadaniami. Tak sugerują badania dr. Boba McMurraya z University of Iowa. Uczony szukał odpowiedzi na pytanie, dlaczego w drugim roku życia proces uczenia się nowych słów u dzieci znacznie przyspiesza. Dotychczas nagły rozkwit umiejętności językowych maluchów wiązano jedynie z mechanizmem działania mózgu. Dr Murray zauważył, że przyczynia się do tego coś więcej: w tym okresie dzieci zaczynają poznawać trudniejsze słowa i bardziej skomplikowane konstrukcje gramatyczne, a to przyspiesza uczenie się. Zdaniem badacza, podobne zjawisko może występować także podczas zdobywania przez dzieci wiedzy z innych dziedzin. (MF)
Więcej możesz przeczytać w 32/33/2007 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.