Największe szanse na sukces w branży e-commerce mają firmy kreatywne i wyspecjalizowane, innowacyjne, a przy tym stosujące najlepsze praktyki w zakresie handlu internetowego – uważają eksperci, którzy oceniali zgłoszenia napływające na pierwszą edycję konkursu „Mistrzowie e-commerce” zorganizowanego przez „Wprost”. Ostatecznie wyłoniono dwóch równorzędnych zwycięzców oraz jednego wyróżnionego, którzy zostali uhonorowani 3 października podczas gali Innowatory „Wprost” w Warszawie.
Różne oblicza e-commerce
Twórcy aplikacji mobilnych próbują nadążyć za potrzebami posiadaczy smartfonów. Wychodzi im to coraz lepiej, czego przykładem jest Loko, mobilna aplikacja firmy Lokoapp, zwycięzcy w konkursie „Mistrzowie e-commerce”. Loko to pierwsza na świecie modowo-społecznym-commerce aplikacja, łącząca najnowsze rozwiązania dostępne dla technologii mobilnej z najlepszymi praktykami portali społecznościowych. – Już niemal 40 proc. ruchu na portalach modowych pochodzi z urządzeń mobilnych. Nasz produkt odpowiada na te potrzeby i globalne trendy w sprzedaży online – mówi Piotr Mądry, współtwórca i współwłaściciel serwisu. Loko wyróżnia innowacyjny interfejs, znany dzięki popularnej aplikacji randkowej Tinder. Łatwe przesuwanie produktów porządkuje je według gustu przeglądającego („nie lubię, lubię, zapytaj znajomego”). Polubione produkty trafiają do listy życzeń, skąd można je dodać do koszyka. Loko zarabia na współpracy z modowymi e-sklepami, których produkty proponuje użytkownikom aplikacji. – Loko zwróciła naszą uwagę prostym, a jednocześnie skutecznym sposobem interakcji z użytkownikiem. Dzięki temu serwis stanowi bardzo dobry kanał dotarcia do młodych klientów, przyzwyczajonych do szybkiego dostępu do produktu i jego wyboru za pośrednictwem dynamicznej oceny – mówi Andrzej Kuźniak, wiceprezes ABC Data, głównego partnera konkursu.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.