Zapach mężczyzny
Już ponad połowa polskich mężczyzn używa wód zapachowych – wynika z badań Millward Brown SMG/KRC dla Coty Polska. Gust Polacy mają dość nietypowy – jednym z najpopularniejszych zapachów jest Hugo Boss Baldessarini Ambré, pachnąca whisky i… skórą siedzeń odrzutowca Learjet 45. Oto kilka nowych męskich zapachów i ranking tegorocznych bestsellerów sieci perfumerii Sephora.
Polo dla obieżyświata
Polo Explorer, nowy zapach od Ralpha Laurena, to propozycja dla współczesnych odkrywców. Mężczyzna, dla którego powstały te perfumy, „uwielbia podróże, próbuje tego, co nieznane, ciągle szuka wrażeń i lubi ryzyko". Twarzą Polo Explorer jest Rory Marshall, brytyjski model, który pojawiał się w takich magazynach jak „GQ", „Esquire” czy „Tatler”. Marshall jest typowym obieżyświatem i podobno nawet mieszka blisko lotniska.
Energia Pumy
Mandarynka, jabłko, ananas i bryza morska doprawione nutą korzenną oraz karmelem to przepis Pumy na energetyzujący zapach dla mężczyzn. I’m Going Man ma ożywiać i pobudzać do działania – jak przystało na zapach marki kojarzonej ze sportem. Woda po goleniu, żel pod prysznic i dezodorant są zamknięte we flakonach z metalowymi nakrętkami przypominającymi baterie.
Cytrusowe siódme niebo
Fly High, nowy zapach marki Mexx, podobno zbliża do siódmego nieba. Jak zapewniają twórcy Fly High, to propozycja dla panów pozytywnie usposobionych, umiejących się cieszyć z codziennych, małych przyjemności, takich jak zapach bazylii, czarnej porzeczki czy tangerynki (odmiana mandarynki). Zapach jest świeży i cytrusowy – spodoba się raczej młodemu bywalcowi klubów niż statecznemu, starszemu panu.
Dżentelmen w spa
Dżentelmen powrócił – przekonują twórcy Elegance, nowego, męskiego zapachu Lacoste. Jest to jednak dżentelmen z lekka unowocześniony. Przestrzega tradycyjnych zasad dobrego wychowania i przepuszcza w drzwiach kobiety. Ale lubi też zajęcia „niemęskie", takie jak gotowanie i wizyty w spa. W nucie głowy wyczuwa się miętę polną, tymianek i jałowiec, w nucie serca – m.in. malinę i czarny pieprz. Największe zaskoczenie to jednak nuta bazowa: klasyczne drzewo sandałowe, cedrowe, ambra i piżmo ożywione czekoladą.
Koszula, sweter, smoking
Aż czterysta testów poprzedziło powstanie Antidote – zapachu marki Viktor & Rolf. Dopiero po ich przeprowadzeniu jego twórcy, holenderscy projektanci Viktor Horsting i Rolf Snoeren, uznali, że jest dostatecznie zmysłowy, świeży i elegancki. Teraz dumnie mówią, że nuta głowy Antidote jest czysta jak śnieżnobiała koszula, nuta serca – zmysłowa i delikatna jak kaszmirowy sweter, w który można się wtulić, a nuta głębi jest dla zapachu tym, czym smoking dla mężczyzny. „Koszula" pachnie m.in. miętą, bergamotką i gwatemalskim kardamonem, „kaszmirowy sweter" – jaśminem, francuską lawendą i frezją, a „smoking” ambrą, paczulą i wanilią.
Już ponad połowa polskich mężczyzn używa wód zapachowych – wynika z badań Millward Brown SMG/KRC dla Coty Polska. Gust Polacy mają dość nietypowy – jednym z najpopularniejszych zapachów jest Hugo Boss Baldessarini Ambré, pachnąca whisky i… skórą siedzeń odrzutowca Learjet 45. Oto kilka nowych męskich zapachów i ranking tegorocznych bestsellerów sieci perfumerii Sephora.
Polo dla obieżyświata
Polo Explorer, nowy zapach od Ralpha Laurena, to propozycja dla współczesnych odkrywców. Mężczyzna, dla którego powstały te perfumy, „uwielbia podróże, próbuje tego, co nieznane, ciągle szuka wrażeń i lubi ryzyko". Twarzą Polo Explorer jest Rory Marshall, brytyjski model, który pojawiał się w takich magazynach jak „GQ", „Esquire” czy „Tatler”. Marshall jest typowym obieżyświatem i podobno nawet mieszka blisko lotniska.
Energia Pumy
Mandarynka, jabłko, ananas i bryza morska doprawione nutą korzenną oraz karmelem to przepis Pumy na energetyzujący zapach dla mężczyzn. I’m Going Man ma ożywiać i pobudzać do działania – jak przystało na zapach marki kojarzonej ze sportem. Woda po goleniu, żel pod prysznic i dezodorant są zamknięte we flakonach z metalowymi nakrętkami przypominającymi baterie.
Cytrusowe siódme niebo
Fly High, nowy zapach marki Mexx, podobno zbliża do siódmego nieba. Jak zapewniają twórcy Fly High, to propozycja dla panów pozytywnie usposobionych, umiejących się cieszyć z codziennych, małych przyjemności, takich jak zapach bazylii, czarnej porzeczki czy tangerynki (odmiana mandarynki). Zapach jest świeży i cytrusowy – spodoba się raczej młodemu bywalcowi klubów niż statecznemu, starszemu panu.
Dżentelmen w spa
Dżentelmen powrócił – przekonują twórcy Elegance, nowego, męskiego zapachu Lacoste. Jest to jednak dżentelmen z lekka unowocześniony. Przestrzega tradycyjnych zasad dobrego wychowania i przepuszcza w drzwiach kobiety. Ale lubi też zajęcia „niemęskie", takie jak gotowanie i wizyty w spa. W nucie głowy wyczuwa się miętę polną, tymianek i jałowiec, w nucie serca – m.in. malinę i czarny pieprz. Największe zaskoczenie to jednak nuta bazowa: klasyczne drzewo sandałowe, cedrowe, ambra i piżmo ożywione czekoladą.
Koszula, sweter, smoking
Aż czterysta testów poprzedziło powstanie Antidote – zapachu marki Viktor & Rolf. Dopiero po ich przeprowadzeniu jego twórcy, holenderscy projektanci Viktor Horsting i Rolf Snoeren, uznali, że jest dostatecznie zmysłowy, świeży i elegancki. Teraz dumnie mówią, że nuta głowy Antidote jest czysta jak śnieżnobiała koszula, nuta serca – zmysłowa i delikatna jak kaszmirowy sweter, w który można się wtulić, a nuta głębi jest dla zapachu tym, czym smoking dla mężczyzny. „Koszula" pachnie m.in. miętą, bergamotką i gwatemalskim kardamonem, „kaszmirowy sweter" – jaśminem, francuską lawendą i frezją, a „smoking” ambrą, paczulą i wanilią.
Więcej możesz przeczytać w 41/2007 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.