Dla wielu mężczyzn jest pożądanym wzorem piękna, a dla kobiet – symbolem szowinizmu. Jej imię weszło na stałe do potocznego języka jako określenie pustej, głupiej dziewczyny. Długonoga i blondwłosa Barbie obchodzi w roku 2009 pięćdziesiąte urodziny.
Co sekundę na świecie sprzedają się trzy lalki Barbie. Producent, firma Mattel, zarabia na niej 3,3 mld dolarów rocznie. Żadna inna zabawka nie osiągnęła tak imponującego wyniku. I żadna nie budzi większych emocji. Bardziej nawet „wzrusza" dorosłych niż dzieci. Powstają o niej niezliczone publikacje naukowe, a sama lalka stała się ikoną współczesnej kultury masowej i konsumpcjonizmu.Brytyjska minister kultury Barbara Follett opisała współczesne dziewczynki jako bezmyślne społeczeństwo lalek Barbie.
Więcej możesz przeczytać w 3/2009 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.