Już 68 mln Amerykanów było w grudniu 2009 r. użytkownikami MySpace – wyliczyła firma comScore monitorująca ruch w internecie. Wzrost z miesiąca na miesiąc wyniósł 7 proc. To bardzo dobra wiadomość dla My- Space. I bardzo potrzebna serwisowi po trudnym dla niego roku 2009. Największą szansą na utrzymanie jego potęgi wydaje się dziś internetowy rynek muzyki.
Historia MySpace. com – jeszcze niedawno bezdyskusyjnie najważniejszego serwisu społecznościowego na świecie, wspieranego przez potężną i bogatą grupę medialną – to świetny przykład tego, że na rynku internetowym możliwe są niespodziewane zwroty akcji. Założony w 2003 r. serwis umożliwia użytkownikom tworzenie profilów, czyli czegoś w rodzaju własnych stron w serwisie, na których można się zaprezentować, blogować, zamieszczać zdjęcia i multimedia oraz utrzymywać kontakty ze znajomymi. Trafił doskonale w potrzeby internautów. W 2005 r. bardzo szybko zyskujący popularność MySpace został przejęty za 580 mln dol. przez Fox Interactive Media, firmę z medialnego imperium Ruperta Murdocha. W krótkim czasie zdobył pozycję światowego lidera serwisów społecznościowych, na którejz takim wsparciem kapitałowym wydawał się niezagrożony. W dodatku podpisana w 2006 r. wieloletnia umowa reklamowa z Google zagwarantowała mu potężne przychody.
Więcej możesz przeczytać w 6/2010 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.