Broker ubezpieczeniowy jest łącznikiem pomiędzy ubezpieczycielem a klientem, w odniesieniu do którego pełni rolę doradcy. Broker, rozumiejąc cele biznesowe spółki oraz zagrożenia wynikające z branży, w której dane przedsiębiorstwo funkcjonuje – w imieniu klienta – negocjuje z ubezpieczycielem najkorzystniejsze stawki. Może wynegocjować także elementy ochrony dostosowane do niestandardowych czy indywidualnych potrzeb ubezpieczeniowych danej spółki.
UBEZPIECZENIE GRUPOWE A EFEKTYWNOŚĆ FIRMY
Liczne analizy rynkowe, a także projekt, w ramach którego wspólnie z Harvard Business Review rozmawialiśmy z Liderami i Szefami pionów HR firm z grupy czołowych pracodawców w Polsce, pokazują, że firma, która dba o bezpieczeństwo finansowe osób zatrudnionych, jest znacznie bardziej efektywna. Pracodawca, tworząc program ubezpieczeniowo-inwestycyjny dobrze dopasowany do potrzeb swoich pracowników, pełni rolę swego rodzaju opiekuna. Udowadnia w ten sposób, że jego celem jest dbanie o pracownika i nawiązywanie z nim wieloletniej i trwałej relacji, zwłaszcza, że ochroną ubezpieczeniową mogą być objęci także członkowie rodziny.
BROKER – ISTOTNE OGNIWO W KANALE DYSTRYBUCJI
Broker jest dla pracodawcy partnerem, który zna rynek, mechanizmy i dostępne produkty ubezpieczeniowe. Dzięki jego zaangażowaniu w proces negocjacji z ubezpieczycielem, dział HR przedsiębiorstwa, które decyduje się na zakup ubezpieczenia grupowego, jest odciążony z czynności, których efektywna realizacja wymaga specjalistycznej, rzetelnej wiedzy i dogłębnych analiz ofert rynkowych. Warto też pamiętać, że broker, na mocy przepisów prawa, zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej tytułem wykonywanego zawodu.
PARTNERSKA WSPÓŁPRACA, NOWOŚCI PRODUKTOWE – CZEGO OCZEKUJĄ PRZEDSIĘBIORCY?
Z roku na rok satysfakcja klienta oraz jakość serwisu stają się kwestiami kluczowymi. By osiągnąć wysokie wskaźniki w powyższych obszarach, niezbędne jest budowanie wzajemnych relacji, uczciwa i rzetelna współpraca z partnerami biznesowymi. Klienci oczekują wysokiej jakości usług i serwisu spełniającego oczekiwania nie tylko pracowników, ale całej organizacji.
ING ŻYCIE Z NOWYMI ROZWIĄZANIAMI
Sukcesywnie wprowadzamy zmiany w naszej ofercie – wzbogaciliśmy ją o nowe produkty, a także rozszerzyliśmy zakres funkcjonujących już polis. Jak pokazują dane rynkowe, absencja pracownika wynikająca z choroby, braku szybkiego dostępu do leczenia specjalistycznego lub odpowiednich środków na leczenie – to wysokie koszty dla pracodawcy. Przygotowaliśmy więc polisy, które mogą zapewnić pokrycie kosztów leczenia specjalistycznego, np.: w prywatnych placówkach, dzięki czemu trwa ono krócej. Pomyśleliśmy też o przedsiębiorstwach, których pracownicy podróżują do krajów zagrożonych chorobami tropikalnymi, jak np.: malaria. Oferując umowy dodatkowe, o charakterze zdrowotnym jesteśmy z naszymi klientami nie tylko wtedy, kiedy zdarzy się wypadek czy choroba, ale także w trakcie leczenia i w procesie rekonwalescencji. W ofercie ING Życie posiadamy umowę dotyczącą poważnych zachorowań na choroby zakaźne dedykowaną zarówno ubezpieczonemu, jak i jego małżonkowi. Jest to produkt o wyjątkowej konstrukcji. W ofercie innych ubezpieczycieli, w przypadku poważnych zachorowań, pojawiają się choroby takie, jak wścieklizna czy borelioza, ale w Polsce jeszcze nikt nie zebrał chorób zakaźnych w jedną, odrębną umowę.
WIEDZA POMAGA DOPASOWAĆ OFERTĘ DO POTRZEB
Aby przedsiębiorca miał świadomość, że na rynku istnieją ubezpieczenia grupowe odpowiadające na jego potrzeby, konieczne jest zaopatrzenie brokerów w niezbędne informacje. Dlatego w naszej strategii podejmujemy działania mające na celu nawiązanie współpracy z brokerami, np. poprzez e-newsletter z informacjami o naszych nowych rozwiązaniach. Organizujemy także regularne spotkania, podczas których opowiadamy o naszej ofercie i strategii, udostępniamy materiały marketingowe, by broker miał właściwe narzędzia do jasnego i przejrzystego informowania o konstrukcji naszej oferty. Mamy na uwadze, że aby klient był zadowolony i posiadał efektywny i adekwatny do potrzeb przedsiębiorstwa program ubezpieczeniowo-inwestycyjny, kluczowa jest partnerska i transparentna współpraca między wszystkimi stronami.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.