Marcin Ślotała, prezes zarządu Mak Ubezpieczenia
Klienci nie zmieniają chętnie brokerów ubezpieczeniowych, są wierni czy wręcz przeciwnie?
Trudno generalizować zachowania klientów, jednak od lat można zaobserwować korelację pomiędzy sytuacją na rynku ubezpieczeniowym a skłonnością klientów do zmiany brokera. Klienci bardzo niechętnie akceptują wyższe stawki, szczególnie, gdy nie mają one związku z przebiegiem szkodowym. To właśnie wtedy najczęściej zatrudniają kolejnych brokerów, którzy maja zweryfikować otrzymane już oferty zakładów ubezpieczeń. Oczywiście cena nie może być jedynym kryterium oceny skuteczności brokera. Świadomość klientów systematycznie rośnie, a co za tym idzie ich oczekiwania wykraczają znacznie poza ten prosty parametr. Na dzisiejszym rynku, aby utrzymać klienta trzeba oprócz tradycyjnej rzetelności i profesjonalizmu, wykazać się kreatywnością i innowacyjnym podejściem do jego potrzeb. Spółki Grupy MAK od wielu lat inwestują w technologię IT, która nie tylko wspomaga pracę brokera, ale dają również klientowi całe spektrum możliwości i informacji. Dzisiaj nie wyobrażam sobie obsługi programów pracowniczych, czy komunikacyjnych bez takich narzędzi.
Jaki jest udział brokerów w rozwoju produktów ubezpieczeniowych?
Udział brokerów w rozwoju produktów ubezpieczeniowych odbywa się na kilku poziomach. Najczęściej przejawia się poprzez wprowadzanie tzw. klauzul brokerskich do umów ubezpieczenia, co dla klienta oznacza rozszerzenie zakresu ochrony w stosunku do standardowych zapisów OWU. Ma to miejsce głównie w przypadku tradycyjnych programów majątkowych i OC dla klienta korporacyjnego. Kolejny obszar aktywności brokerskiej, to tworzenie produktów od podstaw, pod konkretny model biznesowy lub potrzebę. MAK współpracuje z wieloma klientami, z którymi realizuje projekty affinity skierowane do końcowego odbiorcy produktu lub usługi. Produkty ubezpieczeniowe, które tworzymy na potrzeby naszych klientów mają uatrakcyjnić ich ofertę oraz zapewnić dodatkowe przychody. Pracujemy w ten sposób dla spółek telekomunikacyjnych, leasingowych, banków oraz dostawców mediów, którzy szukają ciekawego wyróżnika dla swojej podstawowej oferty. W takim przypadku to broker tworzy produkt, a zakład ubezpieczeń go wycenia.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.