Obserwując miniony rok, śmiało można powiedzieć, że polski rynek ubezpieczeń nie jest już rynkiem rozwijającym się, a stał się znacznie bardziej dojrzały na wszystkich poziomach funkcjonowania.
Po pierwsze klienci są bardziej świadomi swoich potrzeb i wyrażają zainteresowanie usługami z zakresu zarządzania ryzykiem i konsultingu. Celem naszych klientów jest tu oczywiście optymalizacja przyjętych programów ubezpieczeniowych, ale również zarządzanie ryzykiem pozostawionym w gestii przedsiębiorcy lub ryzykiem nieubezpieczalnym lub o charakterze operacyjnym. W prowadzonym przez AON* corocznym badaniu Zarządzania Ryzykiem i Ubezpieczeniami w 2012 roku wzięło udział ponad 230 przedsiębiorców, którzy w zamian otrzymują pełen benchmark z rynku polskiego i międzynarodowego.
Po drugie – o dojrzałości polskich ubezpieczeń, świadczy rosnące zainteresowanie, wręcz w postępie logarytmicznym, zarządzaniem zasobami ludzkimi i benefitami pracowniczymi. AON, wychodząc naprzeciw rynkowi, wprowadza szereg innowacyjnych rozwiązań produktowych i systemowych pozwalających zwiększać zaangażowanie pracowników. Jeszcze kilka lat temu musieliśmy przekonywać klientów, że wyniki firmy są ściśle powiązane ze wskaźnikami zaangażowania, a dzisiaj już wszyscy wiedzą jak istotne jest to kryterium przy wyborze brokera.
I wreszcie trzeci element, nie miej istotny, to zapotrzebowanie rynku i wysoka ocena specjalizacji produktowej i branżowej, jaką możemy zaproponować klientowi. AON od lat stawiał na ten kierunek rozwoju firmy i dziś przynosi to wymierne efekty. Dla polepszenia oferty i obsługi, co roku przeprowadzamy badanie NPS [Net Promotor Score], które dopinguje nas do ciągłego poprawiania serwisu w obszarach wskazanych przez klientów i wprowadzania tych specjalizacji, w których za obserwujemy rosnące zapotrzebowanie
Naszą dzisiejszą pozycje rynkową w Polsce, zawdzięczamy zaufaniu jakim obdarzyli nas klienci, konsekwentnemu budo waniu p racy zespołowej nastawionej na realizacje potrzeb i wymagań zleceniodawców, zaangażowaniu pracowników i ich profesjonalizmowi oraz transparentnej i bezwzględnie przestrzeganej etyce zawodowej w relacjach biznesowych.
* Aon w Polsce jest częścią Aon plc, międzynarodowego lidera w zarządzaniu ryzykiem, ubezpieczeniami i zasobami ludzkimi. Spółka notowana jest na giełdzie w NY – symbol AON. Więcej informacji www.aon.com
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.