Wejście w życie 25 maja 2018 r. RODO oznaczać będzie istotną zmianę podejścia firm do danych osobowych.
Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) obejmie pół miliarda mieszkańców Unii Europejskiej oraz firmy, które dysponują ich danymi osobowymi. Zmiany będą poważne. Nowe przepisy nakładają na firmy m.in. obowiązek skrupulatnej ochrony informacji o pracownikach i klientach. Każdy wyciek danych osobowych z biznesu lub też nieodpowiednie zarządzanie nimi może skutkować konsekwencjami prawnymi i finansowymi sięgającymi nawet 4 proc. rocznego obrotu firmy lub 20 mln euro. – Po wejściu w życie RODO zmieni się restrykcyjność przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Jeśli firma nie podjęła wysiłku, żeby je odpowiednio skatalogować, zabezpieczyć i właściwie przetwarzać, będzie winna zaniedbaniom, które wiążą się z ryzykiem dużych kar.
Oczywiście są przedsiębiorstwa, które już są po wstępnych audytach albo stworzyły specjalne zespoły do wdrożenia postanowień RODO. Świadomość firm na rynku jest jednak zróżnicowana – komentuje Tomasz Niebylski, dyrektor ds. wsparcia sprzedaży w polskim oddziale SAP, globalnego lidera rynku oprogramowania dla biznesu.
Więcej możesz przeczytać w 47/2017 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
© ℗
Materiał chroniony prawem autorskim.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.