„Każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża życiu lub zdrowiu”. Takie ostrzeżenie wkrótce będzie się musiało pojawić w każdej reklamie leku dostępnego bez recepty. Ma nas to uchronić przed skutkami ubocznymi medykamentów. Szczególnie często zdarzają się one zimą, gdy z powodu infekcji nadużywamy tabletek i syropów.
Co trzeci Polak kupuje leki pod wpływem reklamy telewizyjnej lub radiowej – wynika z badań TNS OBOP. Tabletki przeciwbólowe, przeciw objawom przeziębienia, na dolegliwości żołądkowe i preparaty witaminowe wrzucamy do koszyka przy okazji większych zakupów, by mieć je pod ręką na wszelki wypadek. Efekt jest taki, że 10-15 proc. hospitalizacji jest spowodowanych niepożądanymi działaniami leków.
Więcej możesz przeczytać w 4/2009 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.