Mam gdzieś Wedla. To już nie jest polska marka, więc nie kupuję jej produktów – mówi znana warszawska restauratorka Magda Gessler. Z badań wynika, że około 1,5 mln Polaków robi zakupy, kierując się tym, w jakim stopniu dany towar jest polski. Podobnie doceniają narodowe marki Amerykanie, Włosi, Niemcy czy Japończycy.
Według polityków i przedsiębiorców, zakupowy „nacjonalizm" to najlepszy sposób na ochronienie własnej gospodarki przed kryzysem. Ekipa doradców prezydenta Baracka Obamy zapowiedziała niedawno, że program „Buy American" (kupuj amerykańskie) uczyni częścią planu ratowania amerykańskiej gospodarki. W Polsce podobna akcja ruszy w lutym. Polskie firmy wraz z agencją reklamową Demo Effective Launching i fundacją Dajesz Pracę PL chcą zorganizować akcję pod hasłem: „Bądźmy dumni z polskich produktów".
Więcej możesz przeczytać w 5/2009 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.