Wiadomości kontra Informacje
Tekst publicystyczny w opiniotwórczym tygodniku, jakim jest "Wprost" ("Wiadomości kontra Informacje", nr 33), powinien się rządzić innymi prawami niż rubryka satyryczna prowadzona przez panów Mazurka i Zalewskiego. Podstawowymi zasadami takiego tekstu powinny być rzetelność dziennikarska i operowanie udokumentowanymi informacjami. Anegdota w tekście publicystycznym niewątpliwie może podnieść jego atrakcyjność, ale pod warunkiem że nie obraża i nie uwłacza jej bohaterom. Poza tym sposób wplecenia anegdoty w autorską narrację, w tym ujmowanie w cudzysłów insynuowanych dyr. Grzywaczewskiemu wypowiedzi, może dezinformować czytelników. Po lekturze tego fragmentu mogli oni uznać fantastyczne konfabulacje autorów za historię autentyczną, a jest ona od początku do końca wymyślona.
JAROSŁAW J. SZCZEPAŃSKI, rzecznik Telewizji Polskiej SA
Tekst publicystyczny w opiniotwórczym tygodniku, jakim jest "Wprost" ("Wiadomości kontra Informacje", nr 33), powinien się rządzić innymi prawami niż rubryka satyryczna prowadzona przez panów Mazurka i Zalewskiego. Podstawowymi zasadami takiego tekstu powinny być rzetelność dziennikarska i operowanie udokumentowanymi informacjami. Anegdota w tekście publicystycznym niewątpliwie może podnieść jego atrakcyjność, ale pod warunkiem że nie obraża i nie uwłacza jej bohaterom. Poza tym sposób wplecenia anegdoty w autorską narrację, w tym ujmowanie w cudzysłów insynuowanych dyr. Grzywaczewskiemu wypowiedzi, może dezinformować czytelników. Po lekturze tego fragmentu mogli oni uznać fantastyczne konfabulacje autorów za historię autentyczną, a jest ona od początku do końca wymyślona.
JAROSŁAW J. SZCZEPAŃSKI, rzecznik Telewizji Polskiej SA
Więcej możesz przeczytać w 34/2004 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.