Teva, do tej pory postrzegana jako największa na świecie firma generyczna, dziś jest już firmą hybrydową, opartą na portfolio z różnych obszarów. Będziemy kontynuować tę strategię hybrydowego portfolio – mówi Michał Nitka, dyrektor generalny Teva Pharmaceuticals.
Czy rok 2013 będzie równie trudny dla rynku farmaceutycznego jak miniony?
Rok 2012 był najtrudniejszy od 20 lat. Wprowadzenie nowej ustawy refundacyjnej spowodowało kilkunastoprocentowy spadek sprzedaży leków na receptę. Tak jak inni odczuliśmy go, ale u nas spadek był mniejszy niż przeciętna na rynku. Nasze portfolio pozwala oferować leki w różnych segmentach cenowych, a część z nich miała już atrakcyjne dla płatnika ceny przed wprowadzeniem ustawy. Poza tym zadziałała nasza nowa strategia – firmy hybrydowej.
Hybrydowej, czyli jakiej?
Teva, która do tej pory była postrzegana jako największa na świecie firma generyczna, dziś jest już firmą hybrydową, czyli opartą na komplementarnym portfolio z różnych obszarów. Mamy w nim nie tylko preparaty refundowane i na receptę, lecz także wysokospecjalistyczne leki używane w leczeniu szpitalnym. Jesteśmy też silni na rynku preparatów dostępnych bez recepty. Dlatego spadek sprzedaży w segmencie Rx udało nam się zrekompensować. W efekcie jesteśmy piątą pod względem wartości sprzedaży firmą na polskim rynku i należymy do nielicznych przedsiębiorstw, które w minionym roku zanotowały wzrost sprzedaży.
Rok 2012 był najtrudniejszy od 20 lat. Wprowadzenie nowej ustawy refundacyjnej spowodowało kilkunastoprocentowy spadek sprzedaży leków na receptę. Tak jak inni odczuliśmy go, ale u nas spadek był mniejszy niż przeciętna na rynku. Nasze portfolio pozwala oferować leki w różnych segmentach cenowych, a część z nich miała już atrakcyjne dla płatnika ceny przed wprowadzeniem ustawy. Poza tym zadziałała nasza nowa strategia – firmy hybrydowej.
Hybrydowej, czyli jakiej?
Teva, która do tej pory była postrzegana jako największa na świecie firma generyczna, dziś jest już firmą hybrydową, czyli opartą na komplementarnym portfolio z różnych obszarów. Mamy w nim nie tylko preparaty refundowane i na receptę, lecz także wysokospecjalistyczne leki używane w leczeniu szpitalnym. Jesteśmy też silni na rynku preparatów dostępnych bez recepty. Dlatego spadek sprzedaży w segmencie Rx udało nam się zrekompensować. W efekcie jesteśmy piątą pod względem wartości sprzedaży firmą na polskim rynku i należymy do nielicznych przedsiębiorstw, które w minionym roku zanotowały wzrost sprzedaży.
Więcej możesz przeczytać w 4/2013 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.