Program wolontariatu pracowniczego Credit Agricole Bank Polska „Działam, bo lubię” składa się z 3 elementów: Mapy Inicjatyw, Programu Grantowego oraz kampanii „Bank z klasą. CAła wiedza o bankowości”. Ideą programu jest przekonanie, że już niewielki wysiłek wystarczy, by wpłynąć pozytywnie na rzeczywistość lub ją zmienić.
MAPA INICJATYW
Uruchomiona 15 października 2012 r. Mapa Inicjatyw to baza projektów wolontariackich realizowanych przez pracowników Credit Agricole. Na interaktywnej mapie Polski zamieszczonej w intranecie banku zaznaczone są miejscowości, w których pracownicy realizują projekty na rzecz potrzebujących. Zgłoszone inicjatywy są prezentacją aktywności pracowników, a jednocześnie inspiracją dla innych i zachętą do wspólnych działań. Do Mapy Inicjatyw można zgłaszać wszelkie pomysły wolontariackie, począwszy od najdrobniejszych jednorazowych akcji po regularne działania na rzecz innych.
PROGRAM GRANTOWY
Program Grantowy, którego pierwsza edycja ruszyła 5 listopada 2012 r., daje szansę pracownikom na zdobycie dofinansowania na realizację własnych działań wolontariackich. O tym, które z projektów zostają dofinansowane, decydują wszyscy pracownicy banku w otwartym głosowaniu w intranecie. Podczas 1. edycji programu głosowanie wystartowało 5 grudnia 2012 r., w Międzynarodowy Dzień Wolontariusza. W jego wyniku granty zostały przyznane 15 z 28 zgłoszonych projektów. 78 pracowników – wolontariuszy wdraża je od początku stycznia tego roku. Projekty te przyczynią się do pomocy podopiecznym m.in. Domu Dziecka w Chotomowie, Schroniska dla bezdomnych zwierząt w Józefowie, Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego dla Dzieci w Wierzbicach, Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego dla dzieci w Jaszkotlu czy Stowarzyszeniu Pomocy Bliźniemu im. Brata Krystyna w Gorzowie Wielkopolskim. Na realizację projektów pracowników – wolontariuszy bank przeznaczył 30.000 zł.
BANK Z KLASĄ. CAŁA WIEDZA O BANKOWOŚCI
Sercem wolontariatu i jednocześnie 1. inicjatywą w Credit Agricole jest autorska kampania społeczna „Bank z klasą. CAła wiedza o bankowości”. Wspiera ona państwowe szkoły w edukacji uczniów z klas 1 – 3 z podstawowej wiedzy bankowej, finansowej i przedsiębiorczości. Bank wierzy, że poprzez uczenie szacunku do pieniędzy, gospodarowania nimi, a przede wszystkim wyrobieniu umiejętności i chęci oszczędzania, ułatwi dzieciom start w przyszłość. Credit Agricole przygotowując program nauczania w kampanii i scenariusze zajęć kierował się chińskim przysłowiem: Nauka, która trafia do uszu, lecz nie do serca, jest jak obiad jedzony w marzeniach. Dlatego w czasie zajęć „Banku z klasą” dzieci doświadczają, bawią się, a przy tym uczą. Dodatkowo najmłodsi zachęcani są do czytania książek, których fragmenty nawiązujące do tematyki finansowej są motywem przewodnim większości spotkań. Bank kładzie również nacisk na wspieranie dzieci w budowaniu poczucia własnej wartości. W sumie uczniowie biorą udział w 14 spotkaniach (4 w klasie pierwszej i po 5 w 2. i 3.). Odbywają się one w szkołach i 1 w placówce bankowej. Zajęcia prowadzą przeszkoleni pracownicy banku – wolontariusze, na podstawie przygotowanych konspektów. Bank uruchomił już 2 edycję kampanii „Bank z klasą”. Łącznie w kampanii bierze udział prawie 4 tysiące dzieci z całej Polski.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.