Mitsubishi Outlander w wersji elektrycznej to nie jest zabawka do pokazywania, jaki to jesteś ekologiczny. To przede wszystkim pełnokrwisty SUV, tyle że wyjątkowy: pierwszy na świecie SUV ze stałym, elektrycznym napędem 4WD i generatorem prądu. PHEV został od podstaw zaprojektowany jako hybrydowy, w sposób wcześniej niespotykany – główną rolę gra w nim napęd elektryczny. Silnik spalinowy jedynie wspomaga silniki elektryczne – inne hybrydy są napędzane głównie spalinowo.
Daleki zasięg
Większość aut z napędem elektrycznym wciąż boryka się z dwoma podstawowymi problemami: małym zasięgiem i sporym zużyciem paliwa. Konstruktorom elektrycznego Outlandera udało się rozwiązać ten problem. W pełni naładowane i zatankowane auto potrafi przejechać bez uzupełniania energii aż 824 km. W dużej mierze dzięki temu, że pali zaledwie 1,9 l benzyny na 100 km.
Zapas prądu
Nie musisz się już martwić, jak uzupełnić zapas prądu. Innowacyjna konstrukcja Outlandera PHEV umożliwia ładowanie akumulatora tego pojazdu na wiele sposobów. Możesz doładować baterie w czasie jazdy, uruchamiając generator; podczas hamowania – odzyskując energię, która w normalnych samochodach jest zamieniana w ciepło i bezpowrotnie tracona; podczas zjazdów – dzięki rekuperatorowi, z dowolnego gniazdka sieciowego, a także z terminalu szybkiego ładowania.
Komfort
W Outlanderze miejsca ci nie zabraknie. Wygodne fotele z regulowanymi oparciami również z tyłu, podłokietniki i dużo przestrzeni nad głową sprawiają, że nawet długa podróż się nie dłuży. W tym samochodzie nie stracisz kontroli nawet w trudnych warunkach.
Kontrola i bezpieczeństwo
W tym samochodzie nie stracisz kontroli nawet w trudnych warunkach. Wyposażono go w układ Super All Wheel Control (ten sam, co w znakomitym mitsubishi lancer evo) i wiele zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, a nad kontrolą układu napędowego czuwa supernowoczesny system operacyjny PHEV OS. Mitsubishi Outlander PHEV sprawdził się także w testach zderzeniowych organizowanych przez Euro NCAP oraz JNCAP i w obydwu niezależnych testach otrzymał maksymalną notę 5 gwiazdek.
Trzy źródła mocy
Outlander ma dwa silnki elektryczne, napędzające oddzielnie każdą oś, oraz spalinowy, o pojemności 2,0 l, który jest umieszczony z przodu i napędza tylko przednią oś. Motory elektryczne mają po 82 KM, a spalinowy 121 KM. Silniki mogą pracować w trzech trybach dobieranych automatycznie przez system operacyjny:
Elektryczny
To tryb najczystszy z punktu widzenia ekologii. Pracują tylko silniki elektryczne i auto jest niemal bezgłośne. Zapas energii w akumulatorach wystarcza na przejechanie 55 km. Na obwodnicy autostradowej możesz się rozpędzić do 120 km/h.
Hybrydowy szeregowy
Gdy system operacyjny wykryje, że poziom naładowania akumulatorów spada, może samodzielnie włączyć silnik benzynowy, który działa wówczas tylko jako generator prądu. Dodatkowa moc przyda się też podczas gwałtownego przyspieszania lub gdy podjeżdżasz pod górkę. W tym trybie auto pali 1,9 l/100 km.
Hybrydowy równoległy
Tryb przeznaczony do szybkiej jazdy poza miastem. Głównym źródłem napędu w czasie długiej podróży jest silnik benzynowy, a silniki elektryczne stanowią tylko wsparcie. W tym trybie zużycie benzyny rośnie do 5,8 l/100 km, ale wzrasta także zasięg – do ponad 800 km.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.