O miłość, o zdrowie, o finanse. O to najpewniej spytają ci, którzy na przełomie roku udadzą się do wróżki, by się dowiedzieć, jaki będzie nadchodzący rok. W styczniu do astrologów, tarocistów i jasnowidzów trafi kilkakrotnie więcej klientów niż w pozostałe miesiące roku. Choć nawet podczas chudych miesięcy klientów nie brakuje. Polski rynek ezoteryczny trzyma się mocno, a im mniej pewne czasy, tym pewniejsze zarobki wróżbitów.
Los prosto z mostu
Szacuje się, że co roku z porad wróżbitów korzysta 3 mln Polaków. Ponad połowa robi to za pomocą telefonu, czy to dzwoniąc, czy wysyłając SMS-y. Według badań Gemius na portale ezoteryczne wchodzi co miesiąc 2,5 mln internautów. Z kolei z badań CBOS wynika, że ponad połowa Polaków czyta horoskopy, a co siódmy przynajmniej raz zamówił horoskop spersonalizowany. Skąd takie zainteresowanie magią w kraju, w którym 90 proc. społeczeństwa deklaruje katolicyzm? – Ludzie potrzebują fachowej pomocy. Podpowiedzi, co i kiedy powinni robić, co będzie zyskowne, jakie działania przyniosą korzyści – tłumaczy wróżbita Maciej Skrzątek, prawdziwy celebryta w świecie ezoteryki. Sławę zdobył dzięki temu, że – jak sam twierdzi – mówi „całą prawdę”. Wali prosto z mostu, nawet jeśli przepowiednie są niewygodne czy brutalne. No i jemu nie trzeba zadawać pytań. Sam widzi je w kartach. Pewnego dnia, będąc na wizji, zobaczył w kartach, że pani Krystyna nigdy nie zajdzie w ciążę. Krystyna płacze, wyznaje, że raz już poroniła. Wróż szlocha razem z nią. Bez zbędnych pytań przewidział także, że wnuk pani Danuty będzie miał problemy skórne. Otóż ma! Dzwoniąca przyznaje, że syn rozdrapał sobie niedawno pieprzyk na plecach i teraz rana się babrze. Wśród prywatnych klientów wróża Macieja są ponoć biznesmeni, lekarze, ludzie z pierwszych stron gazet. Wróż twierdzi, że doradza przy podpisywaniu wysokobudżetowych kontraktów, rekrutacji pracowników dużych firm i pomaga wyznaczyć czas na udane inwestycje.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.