Od jakiegoś czasu mamy w Polsce zliberalizowany rynek gazu, na którym funkcjonuje coraz więcej podmiotów. Jak odczuliście zmiany?
Pierwszy istotny odpływ klientów biznesowych PGNiG Obrót Detaliczny zaobserwowało już w 2015 r. i był to skutek polityki cenowej naszych konkurentów. Mijający rok był bez wątpienia naszą odpowiedzią na te działania, dokładnie się do tego przygotowaliśmy. Postawiliśmy na kilka istotnych zmian. Pierwszą była zmiana w strukturze sprzedaży: podzieliliśmy klientów na strategicznych, kluczowych i biznesowych, biorąc pod uwagę wysokość zużycia paliwa gazowego. Do tych najbardziej dla nas istotnych skierowaliśmy odpowiednich doradców biznesowych, których wyposażyliśmy w odpowiednie produkty oraz wsparcie sprzedażowe. Objęliśmy ich autorskim programem szkoleniowym, dzięki czemu szybko potrafią zrozumieć potrzeby klienta, przygotować adekwatną ofertę i szybko zamknąć proces sprzedażowy. To dzięki tym działaniom udało nam się doprowadzić do sytuacji, w której bardzo wielu naszych klientów wróciło do PGNiG. Ale, co bardzo istotne, zyskaliśmy też wielu nowych klientów, w tym największego klienta w historii spółki – Ceramikę Paradyż, z którym podpisaliśmy dwuletnią umowę dla pięciu zakładów produkcyjnych. Dzisiaj nasi klienci biznesowi oczekują pewnej wartości dodanej w postaci produktu i doradztwa – a w efekcie optymalizacji kosztów wynikających z dostawa gazu i energii elektrycznej. Nasza oferta z całą pewnością to gwarantuje.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.