W 1997 r. tygodnik „Wprost” skończył 15 lat, jego objętość dochodziła do 112 stron, a nakład wynosił już 350 tys. egzemplarzy. Redakcja chciała jednak o swoich czytelnikach wiedzieć coś więcej niż to, ilu ich jest, i przeprowadziła ankietę, na którą odpowiedziała rekordowa liczba 15 tys. osób. Okazało się, że tyle samo jest wśród nich kobiet i mężczyzn. 89 proc. to mieszkańcy miast, 90 proc. ma wykształcenie wyższe lub średnie, są to najczęściej pracownicy umysłowi i menedżerowie (45 proc.) oraz właściciele prywatnych przedsiębiorstw i przedstawiciele wolnych zawodów (27 proc.). Czytelnicy ocenili tygodnik na czwórkę z plusem (w dawnej, pięciostopniowej szkolnej skali) i uznali, że jest najbardziej liberalnym tygodnikiem na rynku.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.