Jak wyciągnąć pieniądze z unijnej kasy, najlepiej wiedzą Fundacja Idealna Gmina i Związek Powiatów Polskich, które wygrały przetarg na kampanię informacyjną dla rolników na Opolszczyźnie.
Za każde z dwudziestu sześciogodzinnych spotkań (średnio po 30 osób na sali) informujących o korzyściach z wejścia do UE zainkasują po 6380 zł (1038 zł za godzinę). W konkursie zorganizowanym na zlecenie Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej przez fundację AgroInfo przepadło Wiejskie Centrum Informacji Europejskiej (w dorobku ma już m.in. 132 tego typu szkolenia w całej Polsce), które w porównaniu z Idealną Gminą zaoferowało renomowanych fachowców i czterokrotnie niższą cenę za jedno szkolenie (1500 zł). Jako główny powód przegranej komisja przetargowa podała brak CV jednego z zaproponowanych przez WCIE prelegentów (akurat większość z nich to uznane autorytety, w tym kilku profesorów wyższych uczelni) i własnoręcznego podpisu wnioskodawcy.
Więcej możesz przeczytać w 9/2003 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.