Trenerzy chodzą wśród pracowników i krzyczą: „Ciśniemy, ciśniemy! Sprzedajemy, sprzedajemy!”. Mobilizują ich jak do walki. Bo sprzedaż to walka. Taka, w której wszystkie chwyty są dozwolone.
W pracy telemarketera najważniejsze jest zarzucenie haczyka – mówi Krzysiek. Klientom wydaje się, że są asertywni, ale wystarczy dobrze zadane pytanie. Będzie się odbijać echem w jego głowie i nie da mu spokoju. Dlatego kiedy Krzysiek pracuje dla firmy energetycznej, od razu zaczyna od radosnej informacji, że „właśnie znaleźliśmy sposób, jak obniżyć pana wydatki na ogrzewanie o 25 proc.!”. Jeśli sprzedaje pakiet dodatkowych kanałów w telewizji, atakuje klienta pytaniem, czy chciałby mieć możliwość oglądania najlepszych filmów kilka razy dziennie. Najłatwiej jest z ubezpieczeniami na życie. Krzysiek zawsze zaczyna tak samo. „Mam nadzieję, że ma pani miły dzień. Przepraszam, że zadam trochę niewygodne pytanie, ale czy zastanawiała się pani, co się stanie z pani dziećmi, jeśli dziś w drodze do domu zginie pani w wypadku samochodowym?”.
Taki telefon świdruje mózg. To podstawy psychologii odwróconej. Im bardziej ktoś stara się nie myśleć o różowym słoniu, tym częściej go widzi – mówi Krzysiek. Zna się na tym, bo właśnie kończy studia psychologiczne. Na słuchawce, jak potocznie nazywa się pracę telemarketerów, pracuje ponad pół roku. Nie żeby to było jego życiowe marzenie, ale musiał w końcu coś znaleźć. W jego rodzinnym Poznaniu psychologię kończy co roku 500 osób. Praca jest może dla dwudziestu.
Taki telefon świdruje mózg. To podstawy psychologii odwróconej. Im bardziej ktoś stara się nie myśleć o różowym słoniu, tym częściej go widzi – mówi Krzysiek. Zna się na tym, bo właśnie kończy studia psychologiczne. Na słuchawce, jak potocznie nazywa się pracę telemarketerów, pracuje ponad pół roku. Nie żeby to było jego życiowe marzenie, ale musiał w końcu coś znaleźć. W jego rodzinnym Poznaniu psychologię kończy co roku 500 osób. Praca jest może dla dwudziestu.
Więcej możesz przeczytać w 6/2013 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.