Nie Genewa, Paryż czy Detroit, ale stosunkowo nieduże imprezy samochodowe stają się miejscem ciekawych prezentacji. Podczas wielkich salonów samochodowych nawet interesujące wozy nikną w natłoku nowości. I tak premiera zrestylizowanej renault laguny odbyła się na salonie w Amsterdamie, a Seat postanowił pokazać nowego leona u siebie - na targach w Barcelonie. W Barcelonie odbyły się także premiery samochodów koreańskich. Nowa kia rio, dostępna jako hatchback i sedan, z własnym turbodieslem firmy Kia, ma podbić wybredny rynek europejski. Z kolei wielki, siedmioosobowy ssangyong rodius - przez brytyjską prasę określany złośliwie jako "najbrzydsze auto Europy" - będzie oferowany z turbodieslami wywodzącymi się z konstrukcji mercedesa.
Produkowany w Brazylii volkswagen fox ma za zadanie nie tylko zastąpić drogiego w produkcji lupo. Ma też stanowić konkurencję dla tercetu z czeskiego Kolina (toyota aygo, citroen C1, peugeot 107) i takich aut jak dacia logan. Na Półwyspie Iberyjskim sprzedaje się sporo pikapów, więc także w Barcelonie odbyła się europejska premiera toyoty hilux, która w poprzednim wcieleniu uchodziła za samochód niezwykle wytrzymały, niemal niezniszczalny. Nowy pikap zostanie wzmocniony 102-konnym turbodieslem.
W stolicy Katalonii nie zabrakło prototypów koncepcyjnych. Najciekawszy był bez wątpienia samochód stworzony wspólnie przez centrum badawcze Fiata i hiszpańską grupę przemysłową Mazel. To opływowe coupe ma pełne sterowanie typu "drive by wire", pozbawione bezpośrednich mechanicznych przekładni nawet w układzie kierowniczym.
Produkowany w Brazylii volkswagen fox ma za zadanie nie tylko zastąpić drogiego w produkcji lupo. Ma też stanowić konkurencję dla tercetu z czeskiego Kolina (toyota aygo, citroen C1, peugeot 107) i takich aut jak dacia logan. Na Półwyspie Iberyjskim sprzedaje się sporo pikapów, więc także w Barcelonie odbyła się europejska premiera toyoty hilux, która w poprzednim wcieleniu uchodziła za samochód niezwykle wytrzymały, niemal niezniszczalny. Nowy pikap zostanie wzmocniony 102-konnym turbodieslem.
W stolicy Katalonii nie zabrakło prototypów koncepcyjnych. Najciekawszy był bez wątpienia samochód stworzony wspólnie przez centrum badawcze Fiata i hiszpańską grupę przemysłową Mazel. To opływowe coupe ma pełne sterowanie typu "drive by wire", pozbawione bezpośrednich mechanicznych przekładni nawet w układzie kierowniczym.
Więcej możesz przeczytać w 19/2005 wydaniu tygodnika Wprost .
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.