Był rok 1983. Firma Lockheed Missiles and Space wprowadziła się do nowej siedziby – Budynku 157 położonego w Sunnyvale w Kalifornii. Właściciele koncernu od początku wiązali duże nadzieje z przeprowadzką. Dzięki odpowiedniemu usytuowaniu biurowca względem stron świata i zastosowaniu specjalnie dobranego oszklenia, którego ważnym elementem były okna dachowe, spodziewano się uzyskać znaczne oszczędności. Po pierwszym roku funkcjonowania w nowym miejscu rachunek za energię był o pół miliona dolarów mniejszy niż w poprzedniej siedzibie. Było jednak jeszcze coś. Dzięki odpowiedniemu oświetleniu wzrosła wydajność pracowników. Większa efektywność pracy wynikająca z dostępu do światła dziennego przyniosła firmie szacunkowo 1,5 miliona dolarów zysku rocznie. Choć z perspektywy Polski - Kalifornia może wydawać się odległym miejscem, zasady wypracowane przez architektów Budynku 157 są kluczowe przy oświetlaniu każdego domu. Wiedzą o tym producenci okien dachowych, którzy tworzą produkty pozwalające nie tylko uzyskać idealne oświetlenie, ale także zapewnić bezpieczeństwo i zaoszczędzić energię. Jak wskazują badania psychologiczne, dostęp do światła słonecznego to istotny czynnik mający wpływ na samopoczucie.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.